20 ans de danse. CDC Toulouse / Midi-Pyrenees.
CDC Toulouse / Midi - Pirenees, 2015
Ieskats Tulūzas horeogrāfijas attīstības centra 20 gadu darbībā no 1995 - 2015.
20 years - 50 portraits
P.A.R.T.S., 2016
P.A.R.T.S. dejas skolas Briselē 20. gadu jubilejas izdevumā ir apkopoti portreti un intervijas par radošo praksi ar 50 skolas absolventiem - gan jauniem, gan jau atzītiem horeogrāfiem un dejotājiem.
40 years of street arts. Floriane Gaber
editions ici & la, 2009
Globāls pārskats par ielu mākslas attīstību Francijā kopš 1968. gada. Dzīvās atmiņas un pieredze šinī grāmatā mijas ar vēsturiskiem faktiem un atsaucēm uz valsts kultūrpolitiku ielu mākslas jomā.
A Choreographer's Handbook. Jonathan Burrows
Routledge, 2010
"Horeogrāfa rokasgrāmata" ir atzītā britu horeogrāfa Džonatana Barouza piezīmes par gandrīz visu, ar ko nākas saskarties, veidojot dejas izrādi. Asprātīgs un iedvesmojošs vēstījums gan horeogrāfiem, gan skatītājiem.
A Choreographer's Score. Fase, Rosas danst Rosas, Elena's Aria, Bartok. Anne Teresa de Keersmaeker & Bojana Cvejic
Mercatorfonds, Rosas, 2012
Grāmata un 4 DVD ar intervijām angļu valodā.
A Dictionary of Theatre Anthropology. Eugenio Barba
Routledge, 2006
A History of European Puppetry. Volume I: From its Origins to the End of the 19th Century. Eds. Henryk Jurowski. Collaborating editor Penny Francis
The Edwin Mellen Press, NY, 1996
Profesors Jurovskis ir pazīstamākais leļļu teātra zinātnieks, kas leļļu teātri aplūko kā autonomu mākslas žanru. Viņš ir pasniedzējs Varšavas Teātra augstskolā un Starptautiskajā Marionešu institūtā Francijā. Jurovskis ir daudz pētījis un aprakstījis dažādus leļļu teātra aspektus. Eiropas Leļļu teātra vēsture divos sējumos ir apjomīgākais un dziļākais pētījums par šī žanra izcelsmi un attīstību Eiropā no senākajiem laikiem līdz pat mūsdienām.
A History of European Puppetry. Volume II: The Twentieth Century. Eds. Henryk Jurowski. Collaborating editor Penny Francis
The Edwin Mellen Press, NY, 1996
Profesors Jurovskis ir pazīstamākais leļļu teātra zinātnieks, kas leļļu teātri aplūko kā autonomu mākslas žanru. Viņš ir pasniedzējs Varšavas Teātra augstskolā un Starptautiskajā Marionešu institūtā Francijā. Jurovskis ir daudz pētījis un aprakstījis dažādus leļļu teātra aspektus. Eiropas Leļļu teātra vēsture divos sējumos ir apjomīgākais un dziļākais pētījums par šī žanra izcelsmi un attīstību Eiropā no senākajiem laikiem līdz pat mūsdienām.
A Journey Through Other Spaces: Essays and Manifestos, 1944-1990. Tadeusz Kantor
University of California Press, 1993
Izcilā poļu režisora Tadeuša Kantora eseju un manifestu krājums.
A Photographic Portrait Of A Landscape. New Dimensions In Landscape Philosophy. Pietsie Feenstra, Wapke Feenstra
Jap Sam Books, 2012
Jēdziens “ainava” rada neskaitāmas asociācijas un cerības: nav vienotas, skaidras ainavas definīcijas. Tas padara ainavu par pateicīgu sākumpunktu filozofiskiem jautājumiem par kultūras centru dinamiku, institūciju uzskatiem un kultūras attīstību dabiskā vidē. Kam patiesībā piederēja zeme? Kas izveidoja ainavu? Kas noteica kultūras ritmu? Kurš pieprasīja augsni? Šī grāmata atceļ šos un citus jautājumus.
Access to Archives of Performing Arts Multimedia. Edited by Tom Evens & Dries Moreels
IBBT & VTi, 2009
Aesthetics of Absence: Texts on Theatre. Heiner Goebbels
Routledge, 2015
Viena no laikmetīgā teātra autoritātēm, vācu režisors, komponists un pedagogs Hainers Gēbelss eseju un lekciju krājumā reflektē par saviem vairāk nekā 20 gadu laikā radītajiem skatuves darbiem, ietekmēm (t.sk. Roberts Vilsons un Žans Liks Godārs), saviem bijušajiem studentiem (t.sk. Rimini Protokoll) un runā par radikālu teātra procesa un pedagoģijas pārveidošanu.
AGENCY: A Partial History of Live Art. Ed. Theron Schmidt
Intellect Books, LADA 2019
Šajā eseju, sarunu, provokāciju un arhīvu attēlu krājumā Terona Šmita redakcijā (Theron Schmidt) piedalījušies teju 50 mākslinieki, pētnieki un teorētiķi, reflektējot par "Dzīvās mākslas attīstības aģentūru" ("Live Art Development Agency") Londonā. Tā tika dibināta kā iespēja apsvērt ne tikai to, pret ko "Live Art" vēršas, bet arī par ko iestājies. Izmantojot konkrēto “aģentūru”, grāmatā vispārīgāk tiek pētīta aģentūras ideja: kā "Live Art" ir devusi iespēju domāt, rīkoties un apvienoties dažāda veida cilvēkiem, māksliniekiem un kopienām.
Agonistics. Thinking the world politically. Chantal Mouffe
Verso, 2013
Analyzing Performance: Theater, Dance and Film. Patrice Pavis
University of Michigan Press, 1996
Grāmata iepazīstina ar skatuves mākslu visā tās daudzveidībā - teātris, deja, kino, audiovizuālie mediji, mīmu māksla, kā arī veic visu izrādes līmeņu analīzi no žesta un sejas izteksmes līdz kostīmiem, gaismām un mūzikai. Grāmata domāta teātra kritiķiem, teorētiķiem un praktiķiem. Patriss Pavī ir Parīzes VIII Universitātes profesors.
and then the doors opened again. David Weber-Krebs
Onomatopee, 2020
Covid-19 pirmā viļņa laikā, atrodoties pašizolācijā mājās, Dāvids Vēbers-Krebs (David Weber-Krebs) turpināja domāt par dienu, kad teātri atkal atvērs durvis. Tobrīd šādu iespēju bijis grūti iztēloties.
2020. gada 8. aprīlī Dāvids nosūtīja e-pastu saviem vienaudžiem: māksliniekiem, zinātniekiem, kuratoriem un skatītājiem, kas pieder dažādām kopienām. Šajā e-pastā tika uzdots vienkāršs jautājums: kas notiks jūsu pirmajā teātra apmeklējumā?
Tas bija aicinājums iedomāties teātra nākotni laikā, kad teātri ir slēgti un nebija skaidrs, kā, kad un vai tie maz tiks atvērti vēlreiz.
Andris Freibergs. Scenogrāfija
E. Smiļģa Teātra muzejs, 2014
Izstāde E. Smiļģa Teātra muzejā no 2013. gada 24. oktobra līdz 2014. gada 31. maijam
Animated Advances. A review of puppetry and related arts. Edited by Dorothy Max Prior
Puppet Centre Trust, 2008
Anna Viebrock. S AM No. 9
Swiss Architecture Museum, 2010
In space and marked by time - stage design as architecture.
ANOTHER VERSION: Thinking Through Performing. Ed. Philippine Hoegen
Onomatopee, 2020
"CITA VERSIJA: Domāšana caur performēšanu" ("ANOTHER VERSION: Thinking Through Performing") sastāv no septiņām daļām jeb brošūrām; pieejas pamatā citādiskošanas metode: kā radīt dažādas versijas, kuras par tādām varētu dēvēt? Brošūru krājumā tiek pētītas tehnoloģijas un procesi, kas rada šādas versijas, un uzdod jautājumu par to, kā saprast sevi šajā daudzveidībā.
Apollonia. Twenty-First-Century Polish Drama and Texts for the Stage
Seagull Books, 2014
Art For Earth's Sake. Imagine 2020 Network
Kaaitheater, 2010
Projekta " Imagine 2020: arts and climate change" (2008-2010) publikācija. Sarunas ar māksliniekiem - John Jordan, Isa Fremeux, Anne Terese De Keersmaeker, Frederic Ferrer, Martin Nachbar, Jeroen Peeters, Via Negativa.
Art into Theatre: Performance interviews and documents. Nick Kaye
Taylor & Francis, 1996
interesanta skatuves mākslas joma. 20.gadsimtā objektu un leļļu teātra inovatīvo, sociālo un politisko vērtību ir aplūkojuši gan franču simbolisti, gan krievu futūristi un konstruktīvisti, gan Prāgas semiotiķu skola un avangarda mākslinieki citur pasaulē. Pēdējos gados lelles, maskas un objekti ir atradušies interesanta skatuves mākslas joma. 20.gadsimtā objektu un leļļu teātra inovatīvo, sociālo un politisko vērtību ir aplūkojuši gan franču simbolisti, gan krievu futūristi un konstruktīvisti, gan Prāgas semiotiķu skola un avangarda mākslinieki citur pasaulē. Pēdējos gados lelles, m askas un objekti ir atradušies interesanta skatuves mākslas joma. 20.gadsimtā objektu un leļļu teātra inovatīvo, sociālo un politisko vērtību ir aplūkojuši gan franču simbolisti, gan krievu futūristi un konstruktīvisti, gan Prāgas semiotiķu skola un avangarda mākslinieki citur pasaulē. Pēdējos gados lelles, maskas un objekti ir atradušies interesanta skatuves mākslas joma. 20.gadsimtā objektu un leļļu teātra inovatīvo, sociālo un politisko vērtību ir aplūkojuši gan franču simbolisti, gan krievu futūristi un konstruktīvisti, gan Prāgas semiotiķu skola un avangarda mākslinieki citur pasaulē. Pēdējos gados lelles, maskas un objekti ir atradušies
Art Management. Entrepreneurial style. Giep Hagoort
Eburon, 2001
Artificial Hells. Participatory art and the politics of spectatorship. Claire Bishop
Verso, 2012
Artist at Work. Bojana Kunst
Zero Books, 2015
The main affirmation of artistic practice must today happen through thinking about the conditions and the status of the artist's work. Only then can it be revealed that what is a part of the speculations of capital is not art itself, but mostly artistic life. Artist at Work examines the recent changes in the labour of an artist and addresses them from the perspective of performance.
Audience or communities? Between policies, marketing and true desires. Silke Bake, Jacopo Lanteri
SZENE Salzburg, 2013
Audiences or communities? Between policies, marketing and true desires – under this title SZENE published a book about the role of the audience in the frame of the apap (apapnet.eu) network. In the publication, conceptualised by Silke Bake and Jacopo Lanteri, seven players of contemporary performing arts fields from different countries in Europe reflect the relation between artists, artistic production, institutions and spectators from their specific professional perspective.
Audience Participation in Theatre. Gareth White
Palgrave Macmillan, 2013
Beyond Everydayness. Theatre Architecture in Central Europe. Igor Kovačevič
The National Theatre Prague, 2010
The publication Beyond Everydayness – Theatre Architecture in Central Europe is a collective volume of more than 35 theatre historians, architects, curators and art theorists, who uncover historical, political and cultural relations in the development of theatre architecture of the Central European region from the XVI. century till present days.
Bodies in urban spaces. Willi Dorner
Hatje Cantz Verlag, 2014
With photographs by Lisa Rastl, texts by Willi Dorner and Franz Thalmair, and a conversation between Andrea Amort, Willi Dorner and Rainer Hofmann.
Boris Charmatz. Modern Dance. Ana Janevski
The Museum of Modern Art, New York, 2017
Since shocking audiences in 1993, at age 19, with his radically sparse
À bras le corps, Boris Charmatz (born 1973) has emerged as one of France’s leading choreographers. Whether he’s creating a dance composed solely of everyday actions, working with an ensemble of children or running a "dancing museum," Charmatz’s work experiments with the body as a vessel for subjectivity, history and collective action. Featuring original essays and interviews and an oral history by Charmatz’s contemporaries, this book is the first to explore the many facets of his career—as choreographer, writer and director of France’s Musée de la danse.
Edited with text by Ana Janevski. Text by Gilles Almavi, Jérôme Bel, Cosmin Costinas, Bojana Cvejic, Tim Etchells, Mark Franko, Gabriella Giannochi, Adrian Heathfield, Noémi Solomon, Peter Tolmie, Christophe Wavelet, Catherine Wood.
Bride of Palestine
Šī ir dokumentācija par beļģu dejas kompānijas Les Ballets C de la B radšo darbnīcu Palestīnā. Alana Platela diensgrāmata un Sofijas Fainsas veidotā dokumentālā filma.
butō. Simona Orinska
Šī grāmata ir izzinošs materiāls jebkuram, kam interesē butō kā fenomens. Apjomīgais rakstu krājums sakārtots 3 nodaļās. I nodaļa apskata butō vēsturi un estētiku, II nodaļa iepazīstina ar autoru pētījumiem par butō mijiedarbību ar dažādām mākslas, terapijas un budisma formām, III nodaļa atklāj butō ietekmes un izpausmes Baltijas kultūrtelpā.
Cahier de l'Atelier. Art festivals for the sake of art? Edited by Hugo De Greef & Kathrin Deventer
European Festivals Association, 2008
Certain Fragments: Texts and Writings on Performance. Tim Etchells, Peggy Phelan
Routledge, 1999
Grāmata analizē mūsdienu teātra būtību, tā aplūko izrādes radīšanas procesu, teksta un dramaturģijas nozīmi starpdisciplinārajā teātrī, pilsētas ietekmi uz mūsdienu mākslas praksi. Grāmatas autors Tims Etčels ir kompānijas Forced Entertainment mākslinieciskais vadītājs, viens no izcilākajiem mūsdienu teātra teorētiķiem un praktiķiem.
Company: Movements, Deals and Drinks. Kathrin Böhm, Miranda Pope
Jap Sam Books, 2015
"Uzņēmums: Kustības, darījumi un dzērieni" aplūko sarežģītu sociālo valūtu, vēsturi un politiku, reflektējot par vides pieejamību, pārtikas ražošanu, ikdienas kultūru un pašreizējo interesi par "kopīgu lietošanu". Šīs idejas tiek pētītas, virzoties attiecībās starp lauku procesiem, pilsētu kopienām un zemes izmantošanu, lai izveidotu jauna tipa uzņēmumu.
"Uzņēmums: Kustības, darījumi un dzērieni" mums atgādina, ka lauku un pilsētas apstākļi pēc būtības ir saistīti dažādos veidos, un grāmata seko projekta produktīvajam un reproduktīvajam ciklam, lai aprakstītu un paplašinātu dažādus iznākumus un prakses.
Contemporary European Theatre Directors. Edited by Maria M. Delgado & Dan Rebellato
Routledge, 2010
Grāmata apkopo rakstus par būtiskākajiem mūsdienu teātra režisoriem Eiropā, kas pēdējos 15 gadus aktīvi strādā uz dažādu valstu teātra skatuvēm. Līdztekus informācijai par atsevišķiem māksliniekiem, izdevums atklāj Eiropas mākslas, kultūras un politisko kontekstu, kādā attīstās laikmetīgā skatuves māksla. Grāmatā iekļauti raksti par šādiem režisoriem: Calixto Bieito (Spānija), Piotr Borowski (Polija), Romeo Castellucci (Itālija), Frank Castorf (Vācija), Patrice Chereau (Francija), Lev Dodin (Krievija), Declan Donnellan (Lielbritānija), Kristian Fredric (Francija), Rodrigo Garcia (Spānija), Jan Lauwers (Beļģija), Christoph Marthaler (Šveice), Simon McBurney (Lielbritānija), Daniel Mesguich (Francija), Katie Mitchell (Lielbritānija), Ariane Mnouchkine (Francija), Thomas Ostermeier (Vācija), Silviu Parcarete (Rumānija) un Peter Sellers (Lielbritānija).
Contemporary Latvian Theatre. A Decade Bookazine
Latvijas Teātra darbinieku savienība, apgāds “Zinātne”, 2020
Contemporary Theatres in Europe: A Critical Companion. Edited by Joe Kelleher and Nicholas Ridout
Taylor & Francis, 2006
Critical Theory and Performance. Edited by Janelle G. Reinelt & Joseph R. Roach
University of Michigan Press, 2007
Cultural Policy in the Netherlands
Ministry of Education, Culture and Science in the Netherlands, 2003
Dance. Documents of Contemporary Art. Edited by Andre Lepecki
Whitechapel Gallery, 2012
Das Burgtheater 1955-2005. Klaus Dermutz
Deuticke, 2005
Devising Performance. A critical history. Deirdre Heddon & Jane Milling
Palgrave Macmillan, 2006
Devising Theatre. A practical and theoretical handbook. Alison Oddey
Routledge, 1994
Dialogue. Festivals Act for an Intercultural Society. Edited by Kathrin Deventer
European Festivals Association, 2009
Dictionary for Artists and Performers and Managers. Edited by Charles Suber
Simon & Schuster Custom Publishing, 1998
Digital Culture: The Changing Dynamics. Eds. Aleksandra Uzelac & Biserka Cvejtičanin, 2008
Institute for International Relations, Zagreb 2008
Rakstu krājums par informācijas un komunikāciju tehnoloģiju radīto iespaidu uz kultūru un pārmaiņām, kas informācijas laikmetā ietekmē iedibinātas kultūras prakses un koncepcijas. Grāmatas rašanos iedvesmoja ekspertu tikšanās Culturemondo konderencē Dubrovņikos 2006.gadā.
Documents De Dansa i Teatre. Numero 11
fundacio teatre lliure, 2008
Drama, Theatre, Performance. Simon Shepherd, Mick Wallis
Routledge, 2004
Dramas, Fields, and Metaphors. Symbolic Action in Human Society. Victor Turner
Cornell University Press, 1975
Dramaturgy and Research in Devised Theatre. Synne Behrndt and Sodja Lotker
NAMU, 2024
Split into two parts the book delves into the non-interpretive theatre research process and the critical role of the dramaturg. The "Dialogues" chapter highlights the creative process, particularly the collective authoring method known as "devising." Synne Behrndt blends artist interviews and theoretical viewpoints to argue that devising and performance are forms of research in themselves. Additionally, the author explores the dramaturg’s function in this process.
In Sodja Zupanc Lotker’s chapter called „Dynamic systems“, she examines various theatre projects, including contemporary dance, drama, site-specific performances, audio projects, and performance auctions. Each of these projects begins with a theme, question, or experience. The author views dramaturgy as a dynamic process in which the project takes shape in front of the audience. The performance acts as a projection screen, offering the performers and audience a collaborative reflection, continually providing new stimuli and experiences. Dramaturgy itself is the network of stimuli that culminates in this reflective process.
Dramaturgy In The Making. A User's Guide for Theatre Practitioners. Katalin Trencsenyi
Bloomsbury, 2015
Grāmatā apskatītas laikmetīgās daramaturģijas prakses, parādot dažādos veidus, kā dramaturģija darbojas šodienas teātrī un dejā. Piemēri no tādām kompanijām kā
Les ballets C de la B, The National Theatre London, Schaubuhne Berlin, Akram Khan Company u.c.
EMERGENCE. From shared experience to new creativity. Living Heritage/Reframing Memory
Arts and Theatre Institute, 2021
This book about the Emergence project, supported by the Creative Europe program, offers an account of the four-year collaboration between eight major art institutions. Emergence used the lens of performance to examine different and often problematic interpretations of memories in the context of our European heritage. This project brought together a range of “performance creators” from across Europe and Taiwan to make work that responded to the specific contexts of selected heritage sites, organized a series of workshops, masterclasses, artist
residencies, site performances, and symposia and exhibitions.
Grāmata digitāli pieejama
šeit.
Empty Stages, Crowded Flats. Performativity as Curatorial Strategy. Edited by Florian Malzacher and Joanna Warsza
A House on Fire Publication 2017
4. izdevums sērijā
Performing Urgency, kas pievēršās aktuāliem jautājumiem par šī brīža teātra attiecībām ar politisko un sociālo realitāti.
Grāmatā iekļauti vairāki interesanti teksti par vienu no jaunākajiem nozares diskursiem - dzīvo jeb skatuves mākslu "kūrēšanu". Autoru vidū ir vadošie šīs tendences pārstāvji, teorētiķi, praktiķi un pasniedzēji.
Endless Shout. Ed. Anthony Elms
Inventory Press, 2019
"Bezgalīgais kliedziens" ("Endless Shout") jautā, kā, kāpēc un kur var notikt performance un improvizācija muzejā kā institūcijā un kontekstā.
Epitaph. Societas Raffaello Sanzio. Romeo Castellucci
Ubulibri, 2003
Eurocult 21. Compendium: Urban Cultural Policy Profiles
Eurocult21, 2005
Eurocult 21. Stories
Eurocult21, 2005
European Cultural Policies 2015. Edited by Maria Lind, Raimund Minichbauer
Iaspis, 2005
Everything and Other Performance Texts from Germany. Edited by Matt Cornish.
Seagull Books, 2019
In Everything: And Other Performance Texts from Germany, Matt Cornish gathers texts drawn from performances by five of the most renowned theater collectives working today: andcompany&Co., Gob Squad, Rimini Protokoll, She She Pop, and Showcase Beat Le Mot. Drawn from theater events variously described as documentary, post-dramatic, and live art, the texts collected in Everything seldom look or read like plays—some comprise rules for improvisation; others could best be described as theatrical scenarios; a few are transcripts; one includes a soup recipe. Yet amid these dramaturgical tests and trials, one finds poetry: heartbreaking stories of disability and triumph as well as strange, disjointed fairy tales interrupted by communist songs.
This volume is an extension of the original theatrical experiments. For the reader, the texts are calls to action. They ask one to do things: watch the news, listen to music, make soup, and dance. While the groups do not mean for actors to repeat the words printed here, they invite the reader to adapt their ideas and rules to make their own entirely new productions.
Everything You Always Wanted to Know About Curating But Were Afraid to Ask. Hans-Ulrich Obrist
Sternberg Press, 2007
Hanss Ulrihs Obrists ir viens no ietekmīgākajiem un interesantākajiem laikmetīgās mākslas pasaules kuratoriem, kura zinātkārā attieksme, nekonvencionālie projekti un nenormālās darba spējas raisa apbrīnu. Savu pirmo izstādi viņš sarīkoja 23 gadu vecumā sava dzīvokļa virtuvē. Obrists cita starpā ir slavens ar savu apjomīgo Interviju projektu, kurā ir vairāk nekā 2000 stundu materiāls un sarunas ar vairākiem desmitiem pasaules kultūras personību (Zaha Hadida, Rems Kolhāss, Joko Ono u.c.). Grāmata piedāvā šo metodi apgrieztā veidā - vairāki mākslinieki intervē Obristu un aizraujošas sarunās viņš atklāj gan būtiskus notikumums jaunākajā laikmetīgās mākslas vēsturē, gan savus kuratora darbības principus, kas tik pat lielā mērā būtu attiecināmi uz laikmetīgo skatuves mākslu.
Exhausting Dance: Performance and the politics of movement. Andre Lepecki
Routledge, 2006
Esejists un dramaturgs profesors Andre Lepecki analizē mūsdienu nozīmīgāko horeogrāfu darbus, kuri sākot ar 1990.gadu izmainīja laikmetīgas dejas ainu Eiropā un Amerikā. Grāmatā apskatīti Žeroma Bela, Ksavjē Leruā, La Ribotas, Huana Domingeza, Veras Mantero un Trišas Braunas darbi.
Exhibition on the Stage: Reflections on the 2007 Prague Quadrennial. Edited by Arnold Aronson
Arts Institute - Theatre Institute, 2008
EXMACHINA. From Page to Stage. Patrick Caux & Bernard Gilbert
Talonbooks, 2007
Ilustrācijām bagāts izdevums par kanādiešu režisora un mākslinieka Roberta Lepāža un viņa kompānijas Ex Machina darbu kopš 1993.gada līdz mūsdienām.
Expanding Scenography. On the Authoring of Space. Edited by Thea Brejzek
The Arts and Theatre Institute, 2011
Factories of the Imagination. Edited by Fazette Bordage
TransEuropeHalles, 2002
Fair Play. Art, performance and neoliberalism. Jen Harvie
Palgrave Macmillan, 2013
Frakcija. Performing Arts Magazine
Centre for Drama Art & Academy of Drama Art Zagreb
No. 4; 6/7; 14; 26/27; 28/29; 30/31; 32; 33/34.
Futurology of Cooperation: Grimoire
Futurology of Cooperation, 2022
Pieejams arī
digitālā formātā.
A book of spells and a living archive that can be consulted by anyone interested in experimenting with time-travel in collective processes. The spells you find in this Grimoire take the form of practical tools, techniques, games and structures. They can be used and put to the test in real life, by anyone or any group interested in experimenting with time travel in collective processes. The goal of this Grimoire is for it to be used. We tried our best to make the tutorials as accessible and user-friendly as possible, keeping in mind our missionary vocation to spread the practice and virtues of time travel and world-building in all layers of society.
GJ:1-16. Grzegorz Jarzyna. Edited by Agnieszka Tuszynska
TR Warszawa, 2008
Gob Squad and the Impossible Attempt To Make Sense of It All
Gob Squad (self published), 2015
A 150 page reader for students and other particularly interested audience members stuffed full of texts, scripts, interviews and concept documents.
Gob Squad. What are you looking at?
Gob Squad (self published), 2020
Edited by Aenne Quinones, the book Gob Squad What are you looking at? was published in 2020 as volume 1 of the publication series “Postdramatisches Theater in Portraits” at Alexander Verlag Berlin.
With an introductory text by Aenne Quiñones, an interview by Phil Collins with Gob Squad, original texts, numerous illustrations and an index of works.
The series Postdramatic Theatre in Portraits is dedicated to the development of a new theatre aesthetic since the 1990s. The history of players of postdramatic theatre in the German-speaking world is told for the first time in the form of monographs. The editors of the series are Florian Malzacher, Aenne Quiñones and Kathrin Tiedemann.
The book is in German.
Håøya. Our Gruesome Cultural Heritage. EMERGENCE
Norwegian Theatre Academy, Østfold University College, 2020
Projekta "EMERGENCE" (2018–2020) publikācija.
Hotel Pro Forma. The Double Staging: Space and Performance
Danish Architectural Press, 2003
Ilustrēts albums par dāņu kompānijas Hotel Pro Forma daiļradi.
How it all started. Street arts in the context of the 1970′s. Floriane Gaber
editions ici & la, 2009
Ļoti personiska un saistoša žurnālistes un pētnieces Florianes Gaberes monogrāfija par ielu mākslu Francijā - galvenajiem māksliniekiem, uzvedumiem un festivāliem.
How to Collaborate? Questioning Togetherness in the Performing Arts. Silke Bake, Peter Stamer, Christel Weiler
Passagen Verlag, 2016
How to Collaborate? investigates the conditions and the challenges of collaboration in philosophical, artistic, cultural and political practices.The question of the relevance of collaboration has led contemporary theory to develop ideas for an alternative production of knowledge, which is informed by a communitarian ethos or societal relevance. Yet the practice of working with one another often comes under the influence of assumptions and expectations that lie outside one’s own disciplinary scope: this anthology presents a variety of such experiences and narratives. The book takes its origin in the project "A Future Archeology", launched in 2013, in which artists and architects from Europe and the Arab world came together for a performative building and research project. In the subsequent series of dialogues "How to Collaborate?" (2014), some members of the group, joined by various experts, discussed theories and practices of collaboration, and the challenges they present for art, philosophy and politics. The essays and images collected in this publication elaborate on the opening question, pushing even further into the fields of ethics, aesthetics, politics, and practices of collaboration.
Texts, essays, dialogues, illustrations, photos and further contributions by Alice Chauchat & Siegmar Zacharias, Bojana Cvejić & Margarita Tsomou, Nicolas Galeazzi & Nikolaus Gansterer, Claudia Heu & John Jordan, Silke Bake, Manfred Füllsack, Peter Stamer, Christine Standfest, Bettina Vismann, Christel Weiler
Imagined Theatres. Writing for a Theoretical Stage. Edited by Daniel Sack
Routledge, 2017
Grāmatā apkopotas vairāk nekā 100 iedomātas izrādes, kuru autori ir vadošie laikmetīgā teātra un dejas mākslinieki un teorētiķi. Tie ir dialogi, prozas poēmas, lugu fragmenti un mikrofikcijas, kas apraksta iztēlotas izrādes, pētot to, kas varētu būt iespējams un neiespējams teātrī.
Immersive Theatres. Intimacy and Immediacy in Contemporary Performance. Josephine Machon
Palgrave Macmillan, 2013
Ins & Outs. A field analysis of the performing arts in Flanders. Joris Janssens
VTi, 2011
Inside / Insight Festivals. A map of artistic expression around the globe. Edited by Kathrin Deventer & Ching-Lee Goh
European Festivals Association, 2012
International Village Show. Kathrin Böhm, Wapke Feenstra, Antje Schiffers
Jovis, 2017
Uzmanības centrā ir lauku telpa kā mūsdienu kultūras telpa, kā arī vēsturiskās un pašreizējās pilsētu un lauku attiecības. Mākslinieces Katrina Bēma (Kathrin Böhm), Vapke Fēnstra (Wapke Feenstra) un Antje Šifera (Antje Schiffers) uzaugušas laukos, un kopš 2003. gada strādā lauku apvidos Eiropā un ārpus tās, piedaloties izstādēs, darbnīcās un sadarbības projektos, kuros vietējai ražošanai un kultūrai joprojām ir liela nozīme.
Interrupting the City: Artistic Constitutions of the Public Sphere. Sander Bax, Pascal Gielen, Bram Ieven
Antennae. Valiz, 2015
Interrupting the City explores the ways in which artistic practices and interventions constitute the public sphere. To interrupt the city (be it digitally or materially) means to arrest the flow or circulation that the city consists of. The tactics by which this interruption is achieved may vary, ranging from a media offensive to riots in the streets, but each and every time these activities affect the public sphere, also make the public sphere. Thus, the public domain is constituted by a combination of social, political and media forces, in a continuous flux, continuously being interrupted.
This book attempts to chart the conditions under which one is able to develop a voice in the public sphere, and to ask in what way these conditions could be altered by means of artistic interventions. Its contributions delve into the relations between artistic practices and the public space, including the urban relations between art and politics.
Contributors: Sander Bax, Lieven de Cauter, Bojana Cvejić, Pascal Gielen, Odile Heynders, Bram Ieven, Vanessa Joosen, Jennifer Miller, Tessa Overbeek, Gerald Raunig, Gregory Sholette, Erik Swyngedouw, Rennie Tang, Sarah Vanhee, Geertjan de Vugt, Sara Wookey
Into the City, Onto the Stage. Unlikely Collaborations in the Performing Arts. Alexander Roberts, Ásgerður G. Gunnarsdóttir
bruno, 2020
Islandes izcelsmes kuratoru Aleksandra Robertsa un Ašgerduras Gunarsdotiras izpētes projekts par kuratora darbu skatuves mākslā.
It Takes Place When It Doesn′t. Edited by Martina Hochmuth, Krassimira Kruschkova, Georg Schollhammer
2006
2005. gada martā Vīnē notika starptautisks kongress "Inventur: Tanz und Performance", kurā piedalījās vairāk nekā 40 mūsdienu dejas un performances teorētiķi un praktiķi no visas Eiropas. Viņi rādīja savus darbus un sarunājās par tiem. Krājumā ir apkopotas kongresa laikā notikušās sarunas un diskusijas par dažādām tēmām, tai skaitā skatītāja loma, konceptuālā deja, laboratorijas un izpēte, performances politika u.c. Kongresā piedalījās tādas mūsdienu dejas un performances zvaigznes kā Žeroms Bels, Bojana Cvejiča, Emils Hrvatins, Loisa Keidana, Ksavjē Leruā, Jans Ritsemā, Bojana Kunsta, Gorans Sergejs Pristašs un daudzi citi.
Iztēle bez robežām. Ceļvedis starptautiskai sadarbībai kultūrā. Dragans Klaičs
Center for Arts and Culture, Central European University, 2007
Jarzyna: Teatr / Theatre. Edited by Agnieszka Tuszynska, Dorota Wyzynska
TR Warszawa, 2009
Joined Forces. Audience Participation in Theatre. Edited by Anna R. Burzyńska
A House on Fire publication, 2016
3. izdevums sērijā
Performing Urgency, kas pievēršās aktuāliem jautājumiem par šī brīža teātra attiecībām ar politisko un sociālo realitāti.
Pazīstamu mākslinieku, kuratoru, kritiķu un pētnieku intervijas un esejas iepazīstina ar dažādiem skatītāju līdzdalības piemēriem teātrī, saistot to ar plašāku problemātiku par dalību demokrātijā un sociāli angažētu mākslu.
Kanuti Gildi SAAL 20
Kanuti Gildi SAAL, 2021
Igaunijas Kanuti Gildi SAAL 20 gadu jubilejas izdevums.
Katrīna Neiburga. Pārsteidzošā latviete
Izstādes katalogs, 2005
Katrīna Neiburga. Personīga izstāde
Laikmetīgās mākslas centrs, 2008
Kinkaleri. 2001-2008. La scena esausta
Ubulibri, 2008
Kultūras nozīme valsts attīstības plānošanā. Ilgtspējīgas attīstības 4. pīlārs. Džons Hoks
Culturelab, 2007
Landvermessungen. Theaterlandschaften in Mittel-, Ost- un Sudosteuropa. Edited by Martina Vannayova and Anna Hausler
Theater der Zeit, 2008
Latvijas Jaunā režija. Silvija Radzobe
LU Akadēmiskais apgāds, 2015
Grāmatas autori ir 19 vidējās un jaunākās paaudzes teātra kritiķi, kas savos rakstos tiecas gan atklāt režisoru radīto izrāžu savdabību un darba paņēmienus, gan sniegt ieskatu viņu personībās – uzskatos, interesēs, avotos, no kuriem tiek smelta radošā enerģija. Lasītājs varēs iepazīt Mārtiņa Eihes, Lauras Grozas-Ķiberes, Andreja Jarovoja, Viestura Meikšāna, Ineses Mičules, Vladislava Nastavševa, Indras Rogas, Elmāra Seņkova un Valtera Sīļa radošos portretus, kā arī Jurija Djakonova, Kārļa Krūmiņa, Dmitrija Petrenko portretskices. Grāmatā publicēta arī rakstu kopa, kur apskatīta jaunās režijas jaunā valoda, režisoru sadarbība ar savas paaudzes dramaturgiem un scenogrāfiem, performatīvās inovācijas, klasikas dekonstrukcija un citas.
Lecture For Every One (2013-2020). Sarah Vanhee
Art Paper Editions (Ghent), 2020
Sāras Vanhi (Sarah Vanhee) projekts "Lekcija ikvienam" ("Lecture for Every One") sastāv no 328 intervences sērijām, meklējot jaunas saziņas formas un topot laikā no 2013. līdz 2020. gadam visā Eiropā. 2020. gadā tika publicēta grāmata "Lecture For Every 2013-2020", izvēršot projekta ilgo vēsturi. Šajā pašā gadā Vanhi izveidoja stāstu izrādi "Mēs esam pirms" ("We Are Before") un "nodeva" projektu "Lekcija ikvienam" Briseles pusaudžu rokās, kuri pievienoja savas "personīgās lekcijas".
Legislative Theatre. Using Performance to Make Politics. Augusto Boal
Routledge, 1998
Augusto Bols ir režisors, dramaturgs, teorētiķis un skolotājs. Viņs ir metodes Forum Theatre autors, kuras pamatā ir vārda "to act" dubultā nozīme - spēlēt uz skatuves un rīkoties. Bols apraksta jaunus, teatrālus un revolucionārus veidus, kā ikvienu iesaistīt demokrātijas procesos, mēģinot ar teātra palīdzību radīt īstu demokrātiju. Šis ir iepriekš nepieredzēts eksperiments, kā ar teātra palīdzību veicināt pārmaiņas sabiedrībā.
Les Ballets C de la B
Lannoo, 2006
Bagātīgi un skaisti ilustrēta grāmata, kas aptver nu jau ikoniskās beļģu dejas kompānijas
Les Ballets C de la B 22 gadu darbības laiku no 1984.līdz 2006.gadam. Kompāniju kopā ar dažiem draugiem nodibināja Alans Platēls, kas toreiz strādāja kā fizioterpeits un veidoja mājas izrādes viesistabā.
Les Ballets C da la B kopš tā laika ir kļuvusi par vienu no vadošajām dejas kompānijām pasaule, kas turpina veidot jaunas izrādes un fascinē ar savu eklektisko stilu un virtuozajiem dejotājiem. Grāmatā ietvertas Alana Platēla intervijas ar četriem svarīgiem kompānijas sadarbības partneriem - dramaturgiem un kritiķiem, kas atsauc atmiņā konkrētā laika kontekstu un sniedz skatu no malas.
Live Art and Performance. Edited by Adrian Heathfield
Tate Publishing, 2004
Live Art in the UK: Contemporary Performances of Precarity. Ed. Maria Chatzichristodoulou
Methuen Drama, 2020
Jēdziens "dzīvā māksla" (live art), tam ienākot un nostiprinoties skatuves un performances leksikonos pagājušā gadsimta 70. gados, izmantots, lai aprakstītu daudzveidīgu, bet savstarpēji saistītu māksliniecisku prakšu un metožu klāstu. Grāmata piedāvā kontekstuālu un kritisku ievadu mūsdienu dzīvās mākslas skatuvē Lielbritānijā. Fokusējoties uz nozīmīgākajiem māksliniekiem un kolektīviem, kuru darbs ir bijis būtisks mūsdienu prakses attīstībai, grāmatā tiek apkopoti pētījumi par dzīvās mākslas ainavu Lielbritānijā šodien un izgaismo tās izcelsmi, kā arī sociālo dimensiju un estētiku.
Living As Form: Socially Engaged Art From 1991-2011. Edited by Nato Thompson
Creative Time Books, New York; The Mit Press, Cambridge, 2012
A monumental, lavishly illustrated book that offers the first global portrait of a complex and definition-defying genre of cultural production.
Living as Form grew out of a major exhibition at Creative Time in New York City. Like the exhibition, the book is a landmark survey of more than 100 projects selected by a thirty-person curatorial advisory team; each project is documented by a selection of color images. The artists include the Danish collective Superflex, who empower communities to challenge corporate interest; Turner Prize nominee Jeremy Deller, creator of socially and politically charged performance works; Women on Waves, who provide abortion services and information to women in regions where the procedure is illegal; and Santiágo Cirugeda, an architect who builds temporary structures to solve housing problems.
Living as Form contains commissioned essays from noted critics and theorists who look at this phenomenon from a global perspective and broaden the range of what constitutes this form.
Contributing authors: Claire Bishop, Carol Becker, Teddy Cruz, Brian Holmes, Shannon Jackson, Maria Lind, Anne Pasternak, Nato Thompson
Lone Twin. Journeys, performances, conversations. Edited by David Williams and Carl Lavery
Performance Research Books, 2011
Looking into the abyss. Essays on scenography. Arnold Aronson
The University of Michigan Press, 2005
Teātris visupirms ir vizuālā māksla: Arnolda Āronsona eseju krājums aplūko veidus, kā teātra vizualitāte ietekmē dramatisko notikumu uztveri. Grāmatā ir analizēti galvenie scenogrāfijas kocepti un atsevišķu autoru darbi.
Mākslinieki kā ražotāji. Publiskās telpas pārveidošana. Konferences rakstu krājums
Laikmetīgās mākslas centrs, 2005
Mal Pelo. l'animal a l'esquena. Pep Ramis, Maria Munoz
Martin Impresores, 2000
Mil M2. What question is urgent to ask?
Mil M2, 2021
This Activity Book is part of “What Question is Urgent to Ask?”, a work developed by Mil M2 and commissioned by Unfinished, an initiative promoted by McCourt, to further explore the development of various platforms of dialogue in order to find ways to address the economic, political and technological challenges we currently face.
These are the questions that move our work at Mil M2. As an arts collective, we have worked over the last seven years with hundreds of activists, social organizations and cultural institutions across the world, bridging different communities through the making, collecting, and staging of questions derived from face-to-face conversations. In the midst of the pandemic, this proximity is no longer possible, but dialogue feels increasingly urgent in times where we face multiple crises at once, and yet due to our current physical, political and technological confinement, it has become harder to address in the public sphere. In this context, this pandemic project invites us to examine and reimagine the ways we can generate discussion while exchanging ideas and knowledge with each other has never been more crucial.
Mimos 2015: Rimini Protokoll. Anne Fournier, Paola Gilardi, AndreasHärter, Claudia Maeder
Peter Lang, 2015
This volume provides insights into the modes of operation and the artistic development of Rimini Protokoll. For more than fifteen years, the collective, with its love of experimentation and the social relevance of its productions, has had a deep and lasting impact on the international theatre world.
Mobility of Imagination. A companion guide to international cultural cooperation. Dragan Klaic
Center for Arts and Culture, Central European University, 2007
Modern Theories of Drama: A Selection of Writings on Drama and Theatre, 1850-1990. George W. Brandt
Oxford University Press, 1998
Grāmatā apkopoti nozīmīgākie teksti par teātri, kas radīti pēdējos 150 gados (Žans Pols Sartrs, Frīdrihs Dīrenmats, Augusts Strindbergs, Bernards Šovs, Moriss Māterlinks, Antonēns Arto, Pīters Bruks, Umberto Eko un daudzi citi). Grāmata ir neaizstājams informācijas avots teātra prakses un teorijas studentiem.
Moments Before the Wind. Notes on Scenography. Jozef Wouters
Varamo Press, 2020
"Mirkļi pirms vēja" ("Moments Before the Wind") ir heterogēna rakstura scenogrāfijas piezīmju krājums, kas piedāvā ieskatu Briselē bāzētā scenogrāfa un mākslinieka Jozefa Voutersa (Jozef Wouters) poētikā un mākslinieciskajā praksē, pārdomās par kosmosu, telpu, scenogrāfiju, mākslas veidošanu un institucionālo kritiku.
Monika. Margarita Zieda
Neptuns, 2010
Monitoring Scenography 01. Space and Power. Edited by Thea Brejzek, Wolfgang Greisenegger, Lawrence Wallen
Zurich University of the Arts, 2008
Monitoring Scenography 02. Space and Truth. Edited by Thea Brejzek, Wolfgang Greisenegger, Lawrence Wallen
Zurich University of the Arts, 2009
Moving Together: Theorizing and Making Contemporary Dance. Rudi Laermans
Antennae, Valiz, 2015
Moving Together’ by Rudi Laermans examines contemporary dance from both a practical and a theoretical perspective, with interactions between the two. The author analyses three important tendencies in contemporary dance: pure dance, dance theatre, and (self-)reflexive dance. He proposes a (theoretical) conceptual framework and through extensive dialogues with choreographers he investigates how artistic cooperation results in dance.
No beauty for me there where human life is rare. Editors: Christel Stalpaert, Frederik Le Roy, Sigrid Bousset
Academia Press, International Theatre and Film Books, 2007
Kopš pirmās izrādes pirms 20 gadiem beļģu mākslinieks Jans Lauverss un viņa vadītā Needcompany ir kļuvuši par laikmetīgās skatuves mākslas un post-dramatiskā teātra ikonu un rosinājuši izcilu teātra kritikas materiālu tapšanu. Šī grāmata ir kritisku eseju krājums par prominento starptautisko kompāniju, kuras mājvieta ir Brisele. Eseju autori Hanss Lēmans, Mārvins Karlsons, Žoržs Banu un citi darbojas dažādas jomās - teātrī un teātra zinātnē, salīdzinošajā literatūrā, filosofijā, kultūras socioloģijā.
No Fixed Points: Dance in the Twentieth Century. Nancy Reynolds, Malcolm McCormick
Yale University Press, 2003
Apjomīgā, bagātīgi ilustrētā grāmata aplūko 100 gadu periodu baleta, modernās dejas un avangarda attīstībā Eiropā un Ziemeļamerikā, analizējot arī tādas formas kā balles deja, stepa deja un džeza deja.
No More Drama
Peter Crawley & Willie White, 2011
Not Even a Game Anymore: The Theatre of Forced Entertainment. Judith Helmer, Florian Malzacher
Alexander Verlag Berlin, 2004
Grāmata angļu un vācu valodā par britu teātra kompāniju Forced Entertainment (dibinātājs un vadītājs Tims Etčels). Forced Entertainment ir eksperimentālā teātra un performances pionieri, kas guvuši milzu panākumus visā pasaulē. Šī grāmata ir pirmais nopietnais mēģinājums analizēt kompānijas daiļradi. Tā apkopo dažādu autoru esejas ar akadēmisku un māksliniecisku ievirzi.
Not Just a Mirror. Looking For the Political Theatre of Today. Edited by Florian Malzacher
Alexander Verlag Berlin, 2015
2. izdevums sērijā
Performing Urgency, kas pievēršās aktuāliem jautājumiem par šī brīža teātra attiecībām ar politisko un sociālo realitāti.
Grāmatā apkopotas mūsdienu politiskā teātra idejas un prakses no visas pasaules. Teātris, kas ilgu laiku ticis uzskatīts par politisku mākslas formu, šodien, reprezentācijas krīzes laikmetā izmisīgi meklē veidus kā būvēt adekvātas attiecības ar sabiedrību. Izdevumā iekļautās esejas, intervijas un politiskā teātra praktiskie piemēri pēta laikmetīgo skatuves mākslu kā mūsdienu politisko laboratoriju, vietu, kur rodams potenciāls sabiedrības aktivizēšanai un pārmaiņām, nevis tikai refleksija par sabiedrības disfunkcionalitāti, plaisām un rētām.
Notes Toward a Performative Theory of Assembly. Judith Butler
Harvard University Press, 2015
Šajā eseju krājumā viena no drosmīgākajām un radikālākajām mūsdienu domātajām, par rīcības filozofi dēvētā Džudīte Batlere turpina attīstīt savu performativitātes teoriju un izskaidro publiskas pulcēšanās dinamiku un nozīmi esošajos ekonomiskajos un politiskajos apstākļos.
Of Other Spaces: Where Does Gesture Become Event? Ed. Sophia Yadong Hao
Sternberg Press, 2019
Rezonējot ar novatoriskiem dialoga formātiem un mākslinieču kolektīvajiem eksperimentiem 20. gadsimta 70. un 80. gados, "No citām telpām" ("Of Other Spaces") uzbūvē dinamisku, atvērtu tekstuālu sadarbības arēnu, kas attīsta pretošanās, kolektivitātes un pašorganizēšanās praksi.
Of the Presence of the Body: Essays on Dance and Performance Theory. Edited by Andre Lepecki
Wesleyan University Press, 2004
Oxford Dictionary of Dance. Debra Craine, Judith Mackrell
Oxford University Press, 2004
Oksfordas Dejas vārdnīca ietver plašu informāciju par dejas stiliem, horeogrāfiem, dejotājiem, tehniku, terminiem, kompānijām un izrādēm.
Par Rīgas mūziku un kumēdiņu spēli. Zane Gailīte
Pētergailis, 2003
Mūzika un teātris Rīgā 16. - 18. gs.
Par zīmolu. Volijs Olinss
Neptuns, 2005
Parallel Lives. A Documentary Theatre Project on Secret Police in Eastern Europe. Martina Vannayova and Jan Šimko.
Theater der Zeit, 2014
performance & cultural politics. Elin Diamond
Routledge, 1996
Performance and the Politics of Space: Theatre and Topology. Edited by Erika Fisher-Lichte, Benjamin Wihstutz
Routledge, 2013
From its very beginnings, theatre has been both an art and a public space, shared by actors and spectators. As a result, its entity and history is intimately tied to politics: a politics of inclusion and exclusion, of distributions and placements, of spatial appropriation and utopian concepts. This collection examines what is at stake when a theatrical space is created and when a performance takes place; it asks under what circumstances the topology of theatre becomes political.
The book approaches this issue from various angles, taking theatre as a cultural paradigm for political dimensions of space in its respective historical context. Visiting the political dimensions of theatrical space in both theatre history and contemporary performance, the volume responds to the so-called spatial turn in cultural and historical studies, and questions a politics of aesthetics that is discussed in continental philosophy. The book visits different levels and linkages between aesthetic theory and geography, art and sociology, architecture and political theory, and geometry and history, shedding new light on theatre, politics, and space, thereby transforming this historically intertwined triad into a transdisciplinary theme.
Performance Design. Edited by Dorita Hannah and Olav Harslof
Museum Tusculanum Press, University of Copenhagen, 2008
Starptautiskas mākslinieku, arhitektu, scenogrāfu, performances mākslinieku un teorētiķu grupas pētījums par izrādes dizainu un dizaina izrādīšanu. Teorētiskās esejas un mākslas darbu apraksti sniedz dzīvu un iedvesmojošu ieskatu izrādes vizualitātē.
Performance In The Twenty-First Century. Theatres of Engagement. Andy Lavender
Routledge, 2016
Grāmatā apskatīta teātra pārveidošanās pēc postmodernisma, argumentējot, ka 21. gadsimta teāris atklātāk iesaistās jēgas, politikas un sabiedrības jautājumos, spilgti uzsverot personisko pieredzi. Kā piemēri ir pētīti
Rimini Protokoll, Blast Theory, Punchdrunk, Ontroerend Goed, Dries Verhoeven, Rabih Mroue uc. autoru darbi.
Performance Latvijā 1963-2009. Zane Matule
Neputns, 2009
Grāmatā aplūkota Latvijas performances māksla kopš tās aizsākumiem 20. gadsimta 60. gados līdz mūsdienām. Lasītājiem tiek piedāvāts plašs ilustratīvais materiāls un ap 30 performanču aprakstu, sniedzot priekšstatu par performances mākslu Latvijā kopumā (60. gadu hepeningi un fotosesijas, 70. gadu pagrīdes eksperimenti, 80. gadu robežu pārkāpšana, 90. gadu Latvijas performances ziedu laiki), kā arī par atsevišķām spilgtām personībām, kas darbojušās dažādos laikos. Grāmata latviešu un angļu valodā.
Performance Now: Live Art for the Twenty-First Century. Roselee Goldberg
Thames & Hudson, 2018
Now one of the most highly visible art forms, in the last two decades performance has emerged from the margins to become an essential vehicle for communication, transforming museums and galleries into lively cultural hubs for future generations.
This landmark survey by renowned authority RoseLee Goldberg reveals how live art has developed in the 21st century as a visual medium, a global language and a political force. A mesmerizing survey of this most varied art form, Performance Now is the ultimate reference for artists, art students and historians, as well as theatre, film, dance and architecture enthusiasts with an eye on the avant-garde.
Performance Studies: An Introduction. Richard Schechner
Routledge, 2006
Performance Theory. Richard Schechner
Routledge, 2003
Rihards Šēhners ir viens no vadošajiem mūsdienu teātra režisoriem un pasniedzējiem. Fundamentāls un visaptverošs darbs par teātri - Rietumu un ne-Rietumu pasaule, skatuves māksla un performance, antropoloģija, rituāli, tēlošana ikdienas dzīvē, spēlēšanās, psihoterapija, šamanisms, utt.
Performance: A Critical Introduction. Marvin Carlson
Routledge, 1996
Šī ir viena no pirmajām publikācijām, kas piedāvā modernā teātra un tā attīstības analīzi. Grāmatā ietvertas šādas nodaļas: teātra mākslas attīstība kopš sešdesmitajiem gadiem; attiecības starp teātri, postmodernismu, identitāti, un mūsdienu kultūras pētniecību; jaunākās teorijas par teātri antropoloģijā, psihoanalīzē, lingvistikā un tehnoloģijā. Mārvins Karlsons ir teātra un modernās literatūras profesors Sidnejā.
Performing Remains: Art and War in times of Theatrical Reenactment. Rebecca Schneider
Routledge, 2011
"Performing Remains" ir teorētiķes Rebekas Šneideres (Rebecca Schneider) pētījums par viltus un mākslīgā diskursivitāti un lomu laikmetīgajā performances mākslā. Septiņās esejās Šneidere iepazīstina gan ar mūsdienu, gan vēsturisko praksi mākslā un performancē, raugoties no kriminālistikas un tiesu ekspertīzes skatupunktiem.
Pina Bausch. Royd Climenhaga
Routledge, 2009
Pirmais izdevums angļu valodā par vācu horeogrāfes Pīnas Baušas darbību sniedz pārskatu par Baušas izrādēm un darba metodēm, tai skaitā vēsturisko un māksliniecisko kontekstu Baušas darbam, citātus un interviju ar pašu horeogrāfu, viņas leģendārā darba Kontakthof detalizētu analīzi, kā arī praktiskus uzdevumus, kas veidoti, pamatojoties uz Baušas darba metodēm ar dejotājiem, aktiriem un studentiem. Grāmatā ir melnbaltas Baušas darbu ilustrācijas.
Postdramatic Fishing. Attempt on Potentialities of Performance. Edited by Maja Žerovnik
Maska, 2003
Postdramatic Theatre. Hans-Thies Lehmann
Routledge, 2006
Būtiskākā grāmata par jaunajām teātra formām, kas ir attīstījušās kopš sešdesmitajiem gadiem un ir kļuvušas par atslēgas vārdiem starptautiskajā diskusijā par mūsdienu teātri. Neskatoties uz postdramatiskā teātra daudzveidību, tam ir viena kopīga un ļoti būtiska iezīme: postdramatiskā teātra uzmanības centrā vairs nav dramatiskais teksts. Drāmas un teātra teorijas un vēstures kontekstā autors analizē mūsdienu eksperimentālo teātri un tā galvenos pārstāvjus - Robertu Vilsonu, Tadeušu Kantoru, Haineru Milleru, The Wooster Group, Needcompany, Societas Raffaello Sanzio un citus. Hanss Lēmans ir teātra profesors Gētes universitātē Frankfurtē.
Potato Growers. Kevser Guler, Wapke Feenstra
Istanbul Biennale, 2019
Stāsti par industrializāciju, zemes izmantošanu un globalizāciju no trīs kartupeļu audzētāju ģimenēm mūsdienu Turcijā, Kapadokijā. 2019. gada Stambulas biennāles buklets ar kartupeļu stāstiem, fotoeseju un kartupeļu audzētāju pusdienām, uzsverot vietējās zināšanas un pārtikas ražošanas translokālās saiknes.
Praque Quadrennial of Performance Desing and Space 2011. Arts and Theatre Institute Prague
Arts and Theatre Institute, 2011
Prāgas Scenogrāfijas Kvadriennāles 2011 katalogs.
Praque Quadrennial of Performance Desing and Space 2015. Arts and Theatre Institute in Prague
Arts and Theatre Institute, 2015
Prāgas scenogrāfijas kvadriennāles 2015 katalogs.
Profit Over People. Neo Liberalism and Global Order. Noam Chomsky
Seven Stories Press, 1999
In Profit Over People, Chomsky reveals the roots of the present crisis, tracing the history of neoliberalism through an incisive analysis of free trade agreements of the 1990s, the World Trade Organization, and the International Monetary Fund—and describes the movements of resistance to the increasing interference by the private sector in global affairs.
In the years since the initial publication of Profit Over People, the stakes have only risen. Now more than ever, Profit Over People is one of the key texts explaining how the crisis facing us operates—and how, through Chomsky’s analysis of resistance, we may find an escape from the closing net.
Programme Notes
Live Art Development Agency, 2007
Eseju krājums par mūsdienu britu teātri.
Puppetry and Puppets. An illustrated world survey. Eileen Blumenthal
Thames & Hudson, 2005
Brīnišķīgs albums ar krāsainām bildēm, kas atspoguļo leļļu un objektu teātra vēsturi visā tā daudzveidībā. Šī grāmata aplūko leļļu teātri, analizējot leļļu unikālos raksturus un spējas un neskaitāmās lomas, ko tās ir spēlējušas dažādās pasaules sabiedrībās. Lelles ir neticami dažādās, tās atspoguļo dažādas kultūras un tradīcijas, vidi un nereti arī savu radītāju ekscentrisko personību. Bagātīgi ilustrēta informācija par leļļu teātri Krievijā, Eiropā, Āzijā, Afrikā, Dienvidamerikā no senatnes līdz mūsdienām.
Puppets and Performing Objects. A practical guide. Tina Bicat
The Crowood Press, Ramsbury Marlborough Wiltshire, 2007
Lelles un objekti rada pasauli, kurā čemodāns var komentēt politisko situāciju, bet marionete nospēlēt Faustu. Šī grāmata ir praktisks ievads leļļu un objektu lietošanā, gaismu, ēnu un skaņu izmantošanā mūsdienu leļļu teātrī. Grāmatas tēmas: kādēļ režisori lieto lelles un objektus; izrādes stili; atšķirības starp rekvizītiem un objektiem; leļļu veidotāju un aktieru darbs; kā aktierim iemācīties vadīt lelli; vai lelles un objekti var izdarīt vairāk par cilvēku.
Puppets, Masks and Performing Objects
MIT Press, 2001
Eseju krājums angļu valodā Džona Bella redakcijā
Autori: John Bell, Pyotr Bogatyrev, Stephen Kaplin, Edward Portnoy, Richard Schechner, Peter Schumann, Salil Singh, Theodora Skipitares, Mark Sussman, Steve Tillis
Lelles un maskas ir viena no senākajām teātra formām pasaulē. Arī mūsdienās tā ir ļoti sazarota un interesanta skatuves mākslas joma. 20.gadsimtā objektu un leļļu teātra inovatīvo, sociālo un politisko vērtību ir aplūkojuši gan franču simbolisti, gan krievu futūristi un konstruktīvisti, gan Prāgas semiotiķu skola un avangarda mākslinieki citur pasaulē. Pēdējos gados lelles, maskas un objekti ir atradušies Brodvejas mūziklu, postmodernistu teorijas, politisko izrāžu, performances mākslas un jauno akadēmisko programmu uzmanības centrā. Šs eseju krājums aplūko objektu, leļļu un masku teātri no visplašākās perspektīvas un stāsta par Stefana Keiplina jauno leļļu teāra teoriju, mehāniskajiem un elektriskajiem objektiem teātrī, ebreju leļļu teātri pagājušā gadsimta 20. un 30.gados, amerikāņu fenomenu Bread and Puppet Theatre. Grāmatā publicētas intervijas ar režisori Džūliju Teimoru un peruāņu masku meistaru Gustavo Boadu, kā arī Pjotra Bogatirjova ietekmīgā 1923. gada eseja par čehu un krievu leļļu teātri.
Radical street performance. An international anthology. Jan Cohen-Cruz
Routledge, 1998
Reclaimed Avant-Garde: Spaces and Stages of Avant - Garde Theatre in Central - Eastern Europe. Zoltan Imre, Dariusz Kosinski
2018
14 autoru rakstu un eseju kopums, kas ieskicē Austrumeiropas
avantgarda, alternatīvā teātra ievirzīzes teātra scenogrāfijā un telpā, ko veido Austrumeiropas mākslinieki starpkaru
avantgard periodā.
Autoru vidū arī Latvijas teātra zinātniece Edīte Tišheizere.
Citi autori: Višnja Kačic Rogošic, Ana Kocjančič, Valentyna Chechyk, Dariusz Kosinski, Martynas Petrikas, ASta Petrikiene, Martin Bernatek, Kamelia Nikolova, Ewa Guderian-zaplinska, Hanna Veselovsla, Zoltan Imre, Martina Mašlarova, Justyna Michalik, Levan Khetaguri
Resetting the Stage. Public Theatre Between the Market and Democracy. Dragan Klaic
Intellect, 2012
Restlesness. Jan Lauwers
Centre for Fine Arts, Mercatorfonds, Needcompany, 2007
Rimini Protokoll 2000-2020
Walther und Franz König, 2021
This book is a journey: to places of inspiration, backstage, archives, notebooks, text worlds and thus through the more than 120 productions (theatre, radio plays, films, installations, ...) by Rimini Protokoll. It is also an attempt to summarise the oevre after twenty years of artistic collaboration in groups of works, to lay new tracks – not just to document them chronologically but to watch the sparks fly. Edited by Imanuel Schipper, long-time companion and dramaturge of many Rimini Protokoll productions.
Rimini Protokoll. Experts of the Everyday. The Theatre of Rimini Protokoll. Edited by Miriam Dreysse and Florian Malzacher
Alexander Verlag Berlin, 2007
Vadošā Eiropas mūsdienu teātra pētnieka Floriana Malcahera un Miriamas Drīses monogrāfija par vācu-šveiciešu dokumentālā teātra apvienību Rimini Protokoll. Angļu un vācu valodā ar krāsainām ilustrācijām.
Rimini Protokoll. Izrāžu "100%Pilsēta" grāmatas.
Izrādes "100% pilsēta" grāmatas no izrādēm Rīgā, Parīzē, Melburnā, Krakovā, Briselē, Tokijā.
Rimini Protokoll. Situtation Rooms. A Multiplayer video-piece
Rimini Protokoll, 2013
Grāmata, kas sniedz ieskatu vācu kompānijas
Rimini Protokoll izrādes, video - instalācijas Situtation Rooms dalībnieku un veidotāju stāstos par viņu attiecībām ar ieročiem un ieroču pasauli.
Rosas Album. Photographs by Herman Sorgeloos
Theater Instituut Nederland, 1993
Scenography Expanded. An introduction to contemporary performance design. Editor Joslin McKinney, Scott Palmer
Bloomsbury, 2017
Pamatīgs un rūpīgs ievads laikmetīgās scenogrāfijas praksē teātrī un ārpus tā ar konkrētu piemēru analīzi.
Signs of Performance. Colin Counsell
Routledge, 1996
Simulakri un simulācija. Žans Bodrijārs
Omnia mea, 2000
Singularities. Dance in The Age of Performance. Andre Lepecki
Routledge, 2016
Autors apskata nesenās desmitgades eksperimentālo horeogrāfiju, atklājot izrādes duālo nozīmi 21. gadsimtā, kur tā ir ne tikai estētiska kategorija, bet arī politiskās varas veids. Grāmatā tiek apskatīti Metes Ingvartsenas, Ivonnas Raineres, Ralfa Lemona, Žeroma Bela un citu horeogrāfu darbi.
Site-Specific Art. Performance, Place and Documentation. Nick Kaye
Routledge, 2000
Social Acupuncture. A Guide to suicide, performance and utopia. Darren O'Donnell
Coach House Books, Toronto, 2006
Social Choreography. Ideology as performance in dance and everyday movement. Andrew Hewitt
Duke University Press, 2005
Something Some Things Something Else. Jeroen Peeters
Varamo Press, 2019
"Mana vēlme ir izveidot darbu no nekā." Šis meklējums iedvesmoja performanču mākslinieci Metu Edvardsenu veidot virkni solo darbu. Edvardsenas publicēto bukletu, pastkaršu un tekstuālo liecību taka rakstniekam Jereonam Pētersam (Jeroen Peeters) sniedza īpašu objektīvu, lai ielūkotos autores detalizētajā pasaulē. Abu satikšanās rezultāts ir trīs eseju kolekcijas, kas godina literāro tradīciju fragmentarizēt, kompilēt un veidot asemblāžas. Mēģināt darīt pēc iespējas mazāk, lai rastos iespaids par kaut ko citu.
Stage fright, animals, and other theatrical problems. Nicholas Ridout
Cambridge University Press, 2006
Teatr w Polsce
Instytut Teatralny, 2009
Teātris senajā Rīgā. Ilona Breģe
Zinātne, 1997
Vēstures fakti, vācu kultūra - skats pāri diviem gadsimtiem. Rīgas pilsētas teātris (1782-1863)
Teātris un Kino Latvijā. Māra Niedra
Preses nams, 1999; Pils, 2002
Tehgnosis. Mīti, maģija un misticisms informācijas laikmetā. Ēriks Deiviss
RIXC, 2014
The Applied Theatre Reader. Edited by Tim Prentki and Sheila Preston
Routledge, 2009
The Art of Activism. Your all-purpose guide to making the impossible possible. Steve Duncombe, Steve Lambert
OR Books, 2021
Here, in dazzling red and black words and pictures, is an all-purpose guide that shows how to bring about effective social change by combining the emotional power of the arts with the strategic planning of activism. Join the co-founders of the Center for Artistic Activism as they draw lessons from pop culture and mainstream marketing, delve into explorative teachings on ethics and evaluation, and set out the promises and pitfalls of the creative process and utopian thinking. The Art of Activism brings together the authors’ extensive practical knowledge—gleaned from over a decade’s experience training activists around the world—with theoretical insights from fields as far-ranging as cultural studies and cognitive science. From the United Farm Workers’ boycott movement in sixties’ California to a canal-side beach in present-day Saint Petersburg, these pages are packed with contemporary and historical case studies that have been shown to work in practice.
The artist as public intellectual? Ed. Stephan Schmidt-Wulffen
Publications of the Academy of Fine Arts Vienna, 2008
The Broken World. Tim Etchells
Random House UK, 2009
Britu kompānijas
Forced Entertainment dibinātāja, režisora un publicista Tima Etčelsa romāns.
The Cambridge Introduction to Theatre Directing
Christopher Innes, Maria Shevtsova, Cambridge University Press, 2013
Over the twentieth and twenty-first centuries, the director has come to be identified as a significant creative figure in European and North American theatre. Indeed, in festival, experimental and off-Broadway theatres, as well as in countries such as Germany, it can be argued that audiences are drawn to productions more by the name of the director than by the name of the author or the title of the play itself, or even by star actors. And it is to directors that the development of modern theatre can be traced in its varying manifestations. This book is a response to the emergence of such a vital artistic force, which makes it important to understand how the interrelationships now work between the different creative elements of the theatrical art, and what the guiding principles are, or how the contemporary stylistic forms are produced.
The Cambridge Introduction to Theatre Studies. Christopher B. Balme
Cambridge University Press, 2008
The Disappearing Stage: Reflections on the 2011 Prague Quadrennial. Edited by Arnold Aronson
Arts and Theatre Institute, 2012
The Emancipated Spectator. Jacques Ranciere
Verso, 2009
Franču filozofa grāmata par teātra izrāžu skatīšanās fenomenu, attiecībām starp skatuvi un skatītāju un uztveres politiku. Ransjērs piedāvā aizraujošu un radikāli jaunu pieeju mēģinājumiem skatītāju no pasīva vērotāja padarīt par aktīvu mākslas procesa dalībnieku un aizstāv inteliģences vienlīdzības principu
(the equality of intelligence).
The Empty Space. Peter Brook
Penguin Books, 1990
Izcilā režisora Pītera Bruka grāmata par viņa teātri un radošo pieredzi.
The Europe Trilogy: Civil Wars, Dark Ages, Empire. Milo Rau
Verbrecher Verlag, 2016
"Eiropas triloģija" ir viens no iespaidīgākajiem pazīstamā šveiciešu režisora Milo Rau teātra darbiem, kura pirmā daļa tika radīta 2014. gadā. Kritika to nodēvējusi par Eiropas "politisko psihoanalīzi", bet reizē arī par "dziļu meditāciju par teātra dabu". Grāmtā apkopoti izrāžu teksti un sarunas.
Vācu un angļu valodā.
The Explicit Body in Performance. Rebecca Schneider
Routledge, 1997
Avangarda prakses un teorija, kas radīja feministisko performances mākslu.
The History and Theory of Environmental Scenography. Arnold Aronson
Methuen Drama, Bloomsbury Publishing Plc, 2018
A classic work of theatre history and criticism when first published, Arnold Aronson's formative study surveyed the phenomenon known as environmental theatre. Now updated in this richly illustrated second edition to reflect developments and practice since the 1980s, it offers readers a comprehensive study of the theatre practice which has evolved to become the dominant mode of much contemporary innovative performance.
For most audiences, particularly in the Western tradition, theatre means going to a building in which seats face a stage on which actors perform a play. But there has always been a vital alternative that came to be known as environmental theatre. Whether in folk performances, street theatre, avant-garde performance, utopian architecture, Happenings, mass spectacles, or contemporary immersive theatre, the relationship of the spectator to the performance has been one in which the audience is surrounded or immersed in a shared space, in which the multiple events may be happening simultaneously, and in which the experience of theatrical space is visceral and often kinetic. This book examines the history of this phenomenon and looks at a range of contemporary practice.
New chapters examine how the 'transformed spaces' of earlier work have become the interactive and immersive productions that characterize the work of companies such as Punchdrunk, dreamthinkspeak, Teatro da Vertigem, En Garde Arts, and The Industry, among others. Updated to take account of the burgeoning scholarship on the subject,
The History and Theory of Environmental Scenography remains the authoritative account that illuminates present day theatre practice and its antecedents.
The Intercultural Performance Reader. Patrice Pavis
Routledge, 1996
Vadošo pasaules teātra mākslinieku un teorētiķu rakstu apkopojums - brīnišķīga ideju, uzskatu un māksliniecisko prakšu kolekcija, kas atklāj mūsdienu teātra galvenos principus ne tikai Rietumeiropā, bet arī Afrikā, Ķīnā un Indijā. Grāmatā publicēti Pītera Bruka, Mārvina Karlsona, Arianes Mnuškinas, Roberta Vilsona, Jerži Grotovkska un daudzu citu raksti.
The Life and Work of Nature Theater of Oklahoma. ed. Florian Malzacher
Alexander Verlg Berlin, 2019
Amerikāņu teātra apvienība
Nature Theater of Oklahoma (NTO) tika dibināta 2004. gada Ņurjorkā un ir viena no savdabīgākajām, radikālālajām, smieklīgākajām, dziļi meklējošajām mūsu laiku teātra kompānijām. Rūpīgā izpētē balstītā un bagātīgi ilustrētā Floriana Malcahera grāmata ir pirmā monogrāfija, kas tapusi par šo leģendāro apvienību un iekļauj dažādu autoru esejas, citu mākslinieku stāstus par NTO un pašu NTO dibinātāju Kellijas Kūperes un Pavola Liškas tekstus.
The Making of a Memory: Ten Years of Gob Squad remembered in words and pictures
Synwolt Verlag Berlin, 2005
What can you remember today from a performance you saw several years ago? What are the sounds and images that have survived time and live on in your mind? How can something as subjective as experiencing a live performance be captured in words and pictures, and what can those words and pictures convey to someone who was never there? In The Making Of A Memory Gob Squad have asked almost a hundred different people to write down what they can remember of their work. The texts received make up fragmentary and sometimes conflicting accounts of what actually happened. Read as a whole, they amount to a unique document of the company's work. This book documents for the first time 10 years of Gob Squad's performance and live art.
The Oxford Illustrated History of Theatre. Edited by John Russel Brown
Oxford University Press, 1995
Oksfordas ilustrētā teātra vēsture aplūko teātra attīstību visā pasaulē no Antīkās pasaules līdz mūsdienām.
Izdevums pieejams arī krievu valodā
The Performing Arts Landscape in Flanders and Brussels. Joris Janssens
VTi
The Politics of Aesthetics. Jacques Ranciere. With an afterword by Slavoj Žižek
Continuum, 2004
The Potentials of Spaces. The theory and practice of scenography and performance. Editors: Alison Oddey & Christine White
Intellect Books, 2006
Grāmata aplūko scenogrāfijas un izrādes attiecības mūsdienu skatuves mākslā un ietver 12 autoru esejas par konkrētām kompānijām un scenogrāfiem un par vispārīgām tendencēm laikmetīgās teātra telpas interpretācijā.
The Practice of Dramaturgy: Working on Actions in Performance. Konstantina Georgelou, Efrosini Protopapa, Danae Theodoridou
Antennae. Valiz, 2017
There is a growing interest in the notion of dramaturgy, which is often discussed either as the work of the dramaturg, or as the compositional, cohesive, or sense-making aspects of a performance. Drawing on such views, The Practice of Dramaturgy addresses dramaturgy as a shared, politicized and catalytic practice that sets actions into motion in a more speculative, rather than an instructive way. The first part, ‘Dramaturgy as Working on Actions’, explores three working principles that lie at the heart of the editors’ propositions, and relates these to debates on action, work and post-Fordist labour. The second part, ‘Working on Actions and Beyond’, opens up to different artistic, social and political perspectives that such understanding of dramaturgy may give rise to.
Contributors: Una Bauer, Simon Bayly, Andrea Božic, Nicola Conibere, Guy Cools, Augusto Corrieri, Konstantina Georgelou, Ivana Müller, Betina Panagiotara, Efrosini Protopapa, Joachim Robbrecht, Jonas Rutgeerts, Nienke Scholts, Arabella Stanger, Danae Theodoridou, Julia Willms, Jasna Jasna Žmak
The Radical in Performance: Between Brecht and Baudrillard. Baz Kershaw
Routeldge, 1995
Grāmata runā par krīzi mūsdienu teātrī un perfromances uzplaukumu. Tas ir apjomīgs pētījums par saikni starp Rietumu teātra kultūru un performanci postmodernajā kultūrā. Bazs Keršavs ir teātra profesors Bristoles universitātes Teātra departamentā.
The Routledge Companion to Theatre and Performance. Paul Allain and Jen Harvie
Taylor & Francis, 2006
The Routledge introduction to theatre and performance studies. Erika Fischer-Lichte
Routledge, 2014
The Rural. Documents of Contemporary Art
Whitechapel Gallery, 2019
"Laucinieciskais" ir daļa no atzītās "Laikmetīgās mākslas dokumentu" antoloģiju sērijas. Tekstuāla izmeklēšana, izmantojot dažāda rakstura tekstus, intervijas un dokumentējot pilsētas, lauku un mūsdienu kultūras sarežģītās attiecības. Kas un kur ir “lauki” un "laucinieciskais"?
The Semiotics of Theater (Advances in Semiotics). Erika Fischer-Lichte
Indiana University Press, 1992
Teātris operē ar daudzveidīgu zīmju sistēmu - valodu un žestiem, kostīmiem un dekorācijām, mūziku un gaismu. Katra zīme teātrī darbojas pēc saviem, atšķirīgiem principiem. Šī grāmata analizē teātra zīmju sistēmas elementus un to mijiedarbes veidus.
The Semiotics of Theatre and Drama (New Accents). Keir Elam
Routledge, 1992
20. gadsimta beigās uzplauka interese par semiotiku - zinātni par zīmēm saziņas procesā. Grāmatas autors atklāj šīs jaunās zinātnes radītās radikālās pārmaiņas teātra izrādes uztverē.
The Senses in Performance. Edited by Sally Banes and Andre Lepecki
Routledge, 2006
Deviņas izcilu dejas un performances studiju akadēmiķu esejas, kas apskata horeogrāfijas praksi un dejas kritiksu analīzi 20. gadsimtā vēsturiskajā, kultūras un politiskajā kontekstā.
The Shock Doctrine. The Rise of Disaster Capitalism. Naomi Klein
Henry Holt and Company, 2007
Kanādiešu žurnāliste, rakstniece un sabiedriskā aktīviste Naomi Kleina guva starptautisku atzinību 30 gadu vecumā, 2000. gadā nākot klajā dokumentāli pētnieciskajam bestselleram “No Logo”, kas kļuva par antiglobālisma kustības manifestu. Šobrīd līdzīgu uzmanību pasaulē izpelnās “Šoka doktrīna”, kas 2009. gadā apbalvota ar Vorvikas universitātes Rakstniecības balvu un tulkota 20 valodās. 2005. gadā Naomi Kleina žurnālu “Prospect” un “Foreign Policy” veidotajā pasaules redzamāko sabiedriski aktīvo intelektuāļu simtniekā ierindota 11. vietā.
“Kādā pašaurā “nometnē” — pasaules vadošo ekonomiku apkalpotāju aprindās — Naomi Kleinas izvērstais politekonomijas pētījums “Šoka doktrīna” histēriski tika nodēvēts par sazvērestības teoriju. Visai iespējams, tas tāpēc, ka “Šoka doktrīna” ir drosmīgākais un izsmeļošākais vēstījums par “pasaules privatizācijas” līdz šim vērienīgāko un ienesīgāko “pasākumu” — krīžu jeb katastrofu kapitālismu.
“Šoka doktrīnas” autore aso sociālās nevienlīdzības pieaugumu mūsdienu pasaulē saista ar brīvā tirgus ideoloģijas vardarbīgu eksportu, tās popularizētājiem izmantojot tā saucamās “Čikāgas skolas” jeb neokonservatīvisma idejas.
The Show and the Gaze of Theatre: a European Perspective. Erika Fischer-Lichte.
University of Iowa Press, 1997
The Theatre of Societas Raffaello Sanzio. Claudia Castellucci, Romeo Castellucci, Chiara Guidi, Joe Kelleher, Nicolas Ridout
Routledge, 2007
Ilustrēts izdevums, kas skaidro Societas Raffaello Sanzio leģendārā izrāžu cikla Tragedia Endogonidiatapšanu un idejas. Grāmatā publicētas arī vairākas Societas Raffaello Sanzio mākslinieku sarunas par dažādām tēmām.
The Time Is Out Of Joint. Perceptions of Europe. Gunter Grass et al
Felix Meritis Papers 8
The Time We Share. Daniel Blanga-Gubbay & Lars Kwakkenos
Kunstenfestivaldesarts and Mercatorfonds, 2015
The Time We Share is a book that examines a wide range of critical perspectives on two decades of performing arts. The authors look closely at performing arts pieces from around the world to see what critiques and insights they reveal about society. Among the topics that these works address are the dialogue between history and memory, the development of a sense of community, the interplay between fiction and reality, and the fine line between a spectator and a witness. In addition to images of the performances, the book includes texts by the artists themselves, sketches, photographs and writings by prominent figures in the fields of philosophy and sociology. In assembling these materials, this book attempts to build a global overview of the relationship between performing arts and society.
The Time We Share is published to coincide with the 20th edition of the Brussels Kunstenfestivaldesarts, a major arts festival featuring international creative talent. Still, more than an instrument of memory, the book is conceived as an atlas through which the past opens itself towards the future, like every map that invites us to imagine journeys to come, while telling us the story of those who traced a route to accomplish its creation.
Under the direction of Daniel Blanga-Gubbay et Lars Kwakkenbos. With contributions of Antonia Baehr, Brett Bailey, Jérôme Bel, Daniel Blanga-Gubbay, Pieter De Buysser, Romeo Castellucci, Boris Charmatz, Bojana Cvejic, Jeannine Dath, Antoine Defoort, Piersandra Di Matteo, David Engels, Tim Etchells, Edit Kaldor, Amir Reza Koohestani, Lars Kwakkenbos, Joseph Kusendila, Joris Lacoste, Isabelle Launay, Maurizio Lazzarato, André Lepecki, Frie Leysen, Thomas F. Madden, Chantal Mouffe, Dominique Mout, Reza Negarestani, Jeroen Peeters, Mariano Pensotti, Dan Perjovschi, Jean-Louis Perrier, Milo Rau, Claude Régy, Rimini Protokoll, Anna Rispoli, Walid Sadek, Árpád Schilling, Gerald Siegmund, Christophe Slagmuylder, Isabelle Stengers, Pieter T’Jonck and Sarah Vanhee.
The Transformative Power of Performance: A new aesthetics. Erika Fischer-Lichte
Taylor & Francis, 2008
The Turning World: Stories from the London International Festival of Theatre. Rose De Wend Fenton & Lucy Neal
Calouste Gulbenkian Foundation, 2005
The Twentieth - Century Performance Reader. Edited by Michael Huxley and Nowl Witts
Taylor & Francis, 2002
Theater. Russian Theater: The twenty-first century. Editor Tom Sellar
Duke University Press, 2006
Theatre & Audiences. Helen Freshwater
Palgrave Macmillan, 2009
Theatre & Feeling. Erin Hurley
Palgrave Macmillan, 2009
Theatre & Globalization. Dan Rebellato
Palgrave Macmillan, 2009
Theatre & Interculturalism. Ric Knowles
Palgrave Macmillan, 2009
Theatre & Politics. Joe Kelleher
Palgrave Mavmillan, 2009
Theatre & the City. Jen Harvie
Palgrave Macmillan, 2009
Šī nelielā grāmatiņa, kas iznākusi sērijā
"Small books on theatre & everything else" aplūko teātra un pilsētas attiecības no dažādiem aspektiem.
Theatre Audiences: A theory of production and reception. Susan Bennett
Taylor & Francis, 2002
Theatre in Crisis?: Performance Manifestoes for a New Century. Maria M. Delgado
Manchester University Press, 2002
Vadošo mūsdienu teātra teorētiķu un praktiķu teksti par mūsdienu teātri, tā iespējamo krīzi un attīstības prognozes.
Theatre In The Expanded Field. Seven Approaches to Performance. Alan Read
Bloosmbury, 2013
Autors identificē septiņus veidus, kā pētīt skatuves mākslas tēlus un prakses, sākot no pirmsvēstures, Neolīta perioda skatītāja līdz Tino Segala konstruētajām situācijām, no Platona alas līdz
Forced Entertainment.
Theatre is more beautiful than war. German stage directing in the late twentieh century. Marvin Carlson
University of Iowa Press, 2009
Vācu teātris pēdējos četrdesmit gados ir kļuvis par unikālu un specifisku zonu starptautiskās skatuves mākslas kontekstā. Teātra vēsturnieks Marvins Karlsons piedāvā pētījumu par šī laikmeta desmit vadošo vācu režisoru metodi, iestudējumiem un māksliniecisko attīstību. Grāmatā aplūkota Pētera Šteina, Pētera Cadeka, Klausa Peimana, Andreas Bretas, Franka Kastorfa, Kristofa Martālera un Annas Fībrokas, Mihaela Tālheimera, Tomasa Ostermeijera un Stefana Pucera daiļrade.
Theatre, Intimacy & Engagement / The Last Human Venue. Alain Read
Palgrave Macmillan, 2008
Britu teātra profesora Alana Rīda grāmata pēta, kā teātris stimulē jutīgu un reizē kritisku pasaules uztveri, atmodina sajūtu, ka esam dzīvi, paplašina mūsu nemainīgo un nenovēršamo likteni. Šī ir sarežģīta, bet ļoti vērtīga lasāmviela. "Lasītājus šī grāmata savaldzinās, provocēs un iedrošinās no jauna palūkoties uz to, kā mēs saprotam teātri, politiku un sevis pašu intelektuālo līdzdalību",
Nicholas Ridout
Studies in International Performance. Series editors: Janelle Reinelt, Brian Singleton
Theatre/Theory: An Introduction. Mark Fortier
Routledge, 2002
There is Nothing That is Beyond Our Imagination. Claduia Galhos
ArtinSite, 2015
Projekta " Imagine 2020: art and climate change" izdevums, kas atspoguļo 5 gadu laikā realizētās idejas, notikumus un projektus.
These Are the Tools of the Present. Beirut Cairo. Eds. Mai Abu ElDahab, November Paynter, Marnie Slater
Sternberg Press, Mophradat, 2017
Grāmatu veido interviju sērijas ar mūsdienu māksliniekiem, mūziķiem un rakstniekiem, kuri uztur ciešu saikni ar Beirūtu un Kairu. Ietverot gan šo pilsētu mākslas ainu pārskatu, gan arī personīgas pārdomas par sociālpolitisko aktīvismu, tā vienlaikus piedāvā vispārinātu skatījumu, ko mūsdienās nozīmē "būt aktīvam" pilsētā.
This Changes Everything. Capitalism vs The Climate. Naomi Klein
Simon & Schuster Paperbacks, 2014
Towards a Poor Theatre. Jerzy Grotowski
Methuen Drama, 1991
Jerži Grotovskis nodibināja Teātra Laboratoriju Opolē, Polijā 1959. gadā. Grotovska un viņa kompānijas darbs kļuva par vienu no visnozīmīgākajiem notikumiem mūsdienu teātrī. Šī grāmata apkopo idejas, metodes un atklājumus, kas bija pamatā Teātra Laboratorijas darbam.
Tracks. Artistic Practice in a Diverse society. A. Van Diederen, Joris Janssens, Katrien Smit
Vlaams Theater Instituut, 2007
Travelogue. Mapping Performing Arts Mobility in Europe. Joris Janssens and Bart Magnus
SPACE (Supporting Performing Arts Circulation in Europe) platformas katalogs, veidots no 2009. līdz 2011. gadam SPACE mobilitātes projekta laikā.
Truth is Concrete. A Handbook for Artistic Strategies in Real Politics
Steirischer herbst and Florian Malzacher, 2014
Turn, Turtle! Reenacting The Institute. Edited by Elke Van Campenhout & Lilia Mestre
A House on Fire Publication 2016
2. izdevums sērijā
Performing Urgency, kas pievēršās aktuāliem jautājumiem par šī brīža teātra attiecībām ar politisko un sociālo realitāti.
Turn, Turtle! radoši un intelektuāli analizē jaunāko pavērsienu skatuves mākslas institūciju darbībā un uztverē, kur šīs varas struktūras pašas "no iekšpuses" veic radikālas pārmaiņas. Grāmatā apkopotas sešas esejas, trīs intervijas un seši piemēri, ko radījuši mākslinieki, institūciju direktori un domātāji.
Tеатр кукол. Сергей Владимирович Образцов
Планета, 1981
Tеатр Резо Габриадзе. Марина Дмитревская, 2005
Bagātīgi ilustrēta grāmata par gruzīnu mākslinieku, leļļu meistaru un kino scenāristu Rezo Gabriadzi un viņa marionešu teātri.
Venēcijas arhitektūras biennāles 2018 katalogs
La Biennale di Venezia, 2018
Visionary Structures. From Johansons to Johansons. Ieva Astahovska
Bozar, Laikmetīgās mākslas centrs, 2015
Welcome to the Desert of the Real. Slavoj Žižek
Verso, 2002
Piecas esejas par 11. septembri un līdzīgiem datumiem.
WEST(Paris)(Roma)(Amsterdam)(Athina)(Wien)(Berlin)(Bruxelles)(London)(Beijing)(Praha)(Tokyo)(New York). Kinkaleri
Centro per l'arte contemporanea, 2011
Why Theatre? Eds. Katje de Geest, Carmen Hornbostel, Milo Rau
NTGent, 2020
Jau divus gadus Ģentes pilsētas teātris (NTGent) Beļģijā izdod sēriju "Zelta grāmatas" – literatūru par laikmetīgās skatuves mākslas teoriju un praksi, dramaturģiju un vispārīgiem sociāliem jautājumiem. Piektais šīs sērijas izdevums tapis kā atbildes reakcija pēc vairāku mēnešu ilgas kultūras institūciju paralīzes Covid-19 pandēmijas dēļ. Kad klātbūtnes māksla bija ārkārtas stāvoklī, Ģentes pilsētas teātris uzrunāja vairāk nekā simts māksliniekus, teorētiķus un citus profesionāļus atbildēt uz sekojošu jautājumu: kāpēc teātris?
Why we need European cultural policies: the impact of EU enlargement on cultural policies in transition countries. Nina Obuljen
European Cultural Foundation, 2005
Wilson Meets Wirkkala. Edited by Tuula Isohanni
Aalto University, 2012
The story of Tapio Wirkkala Park, designed by Robert Wilson
Woyzeck. Photographies by Lajos Somlosi
Les Presses du Val de Loire, 1997
Josefa Nadja iestudējums lugai "Woyzeck" Lajosa Somlosi fotogrāfijās.
Writing Movement. Expeditions in dance writing 2012-2014. Ine Therese Berg & Inta Balode
Dance Information Norway, 2014
Иллюстрированная история мирового театра. Edited by John Russel Brown
Oxford University Press, 1999
Предлагаемые обстоятельства. Из жизни русского театра второй половины века. Анатолий Смелянский
Артист. Режиссер. Театр, 1999