Bibliotēka

biblio

LJTI ar Valsts Kultūrkapitāla fonda atbalstu ir atvēris bibliotēku, kuras krājumā ir teorētiskā literatūra par skatuves mākslu un nozīmīgu režisoru daiļradi.

Bibliotēka ir atvērta darba dienās no 11:00 līdz 17:00.

Noteikumi:
- grāmatas izsniedz uz 2 nedēļām
- ķīlas nauda 20 Eur

Tā kā katra grāmata ir vienā eksemplārā, lūdzam iepriekš pārliecināties vai jūsu kārotā grāmata ir pieejama.

Adrese: Latvijas Jaunā teātra institūts, Miera iela 39-2, Rīga.
Tālrunis: 67228477
E-pasts: contact@theatre.lv

LJTI ir pieejami arī lielāko teātra festivālu katalogi.

Grāmatu saraksts
(
2
4
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
V
W
Apollonia_small
(A) pollonia. Twenty-First-Century Polish Drama and Texts for the Stage
Seagull Books, 2014
Screen Shot 2016-01-02 at 19.28.48
20 ans de danse. CDC Toulouse / Midi-Pyrenees.
CDC Toulouse / Midi - Pirenees, 2015
Ieskats Tulūzas horeogrāfijas attīstības centra 20 gadu darbībā no 1995 - 2015.
PARTS book s
20 years - 50 portraits
P.A.R.T.S., 2016
P.A.R.T.S. dejas skolas Briselē 20. gadu jubilejas izdevumā ir apkopoti portreti un intervijas par radošo praksi ar 50 skolas absolventiem - gan jauniem, gan jau atzītiem horeogrāfiem un dejotājiem.
40 years of street arts
40 years of street arts. Floriane Gaber
editions ici & la, 2009
Globāls pārskats par ielu mākslas attīstību Francijā kopš 1968. gada. Dzīvās atmiņas un pieredze šinī grāmatā mijas ar vēsturiskiem faktiem un atsaucēm uz valsts kultūrpolitiku ielu mākslas jomā.
a choreographers handbook
A Choreographer's Handbook. Jonathan Burrows
Routledge, 2010

"Horeogrāfa rokasgrāmata" ir atzītā britu horeogrāfa Džonatana Barouza piezīmes par gandrīz visu, ar ko nākas saskarties, veidojot dejas izrādi. Asprātīgs un iedvesmojošs vēstījums gan horeogrāfiem, gan skatītājiem.

a choreographers score
A Choreographer's Score. Fase, Rosas danst Rosas, Elena's Aria, Bartok. Anne Teresa de Keersmaeker & Bojana Cvejic
Mercatorfonds, Rosas, 2012
Grāmata un 4 DVD ar intervijām angļu valodā.
a-dictionary-of-theatre-anthropology
A Dictionary of Theatre Anthropology. Eugenio Barba
Routledge, 2006
a history of puppetry
A History of European Puppetry. Volume I: From its Origins to the End of the 19th Century. Eds. Henryk Jurowski. Collaborating editor Penny Francis
The Edwin Mellen Press, NY, 1996

Profesors Jurovskis ir pazīstamākais leļļu teātra zinātnieks, kas leļļu teātri aplūko kā autonomu mākslas žanru. Viņš ir pasniedzējs Varšavas Teātra augstskolā un Starptautiskajā Marionešu institūtā Francijā. Jurovskis ir daudz pētījis un aprakstījis dažādus leļļu teātra aspektus. Eiropas Leļļu teātra vēsture divos sējumos ir apjomīgākais un dziļākais pētījums par šī žanra izcelsmi un attīstību Eiropā no senākajiem laikiem līdz pat mūsdienām.

a history of puppetry
A History of European Puppetry. Volume II: The Twentieth Century. Eds. Henryk Jurowski. Collaborating editor Penny Francis
The Edwin Mellen Press, NY, 1996
Profesors Jurovskis ir pazīstamākais leļļu teātra zinātnieks, kas leļļu teātri aplūko kā autonomu mākslas žanru. Viņš ir pasniedzējs Varšavas Teātra augstskolā un Starptautiskajā Marionešu institūtā Francijā. Jurovskis ir daudz pētījis un aprakstījis dažādus leļļu teātra aspektus. Eiropas Leļļu teātra vēsture divos sējumos ir apjomīgākais un dziļākais pētījums par šī žanra izcelsmi un attīstību Eiropā no senākajiem laikiem līdz pat mūsdienām.
a journey through other spaces
A Journey Through Other Spaces: Essays and Manifestos, 1944-1990. Tadeusz Kantor
University of California Press, 1993

Izcilā poļu režisora Tadeuša Kantora eseju un manifestu krājums.

access to archives
Access to Archives of Performing Arts Multimedia. Edited by Tom Evens & Dries Moreels
IBBT & VTi, 2009
Agonistics
Agonistics. Thinking the world politically. Chantal Mouffe
Verso, 2013
analyzing performance pavis
Analyzing Performance: Theater, Dance and Film. Patrice Pavis
University of Michigan Press, 1996

Grāmata iepazīstina ar skatuves mākslu visā tās daudzveidībā - teātris, deja, kino, audiovizuālie mediji, mīmu māksla, kā arī veic visu izrādes līmeņu analīzi no žesta un sejas izteksmes līdz kostīmiem, gaismām un mūzikai. Grāmata domāta teātra kritiķiem, teorētiķiem un praktiķiem. Patriss Pavī ir Parīzes VIII Universitātes profesors.

andris freibergs
Andris Freibergs. Scenogrāfija
E. Smiļģa Teātra muzejs, 2014
Izstāde E. Smiļģa Teātra muzejā no 2013. gada 24. oktobra līdz 2014. gada 31. maijam
animated advances
Animated Advances. A review of puppetry and related arts. Edited by Dorothy Max Prior
Puppet Centre Trust, 2008
Screen Shot 2016-01-02 at 19.05.21
Anna Viebrock. S AM No. 9
Swiss Architecture Museum, 2010
In space and marked by time - stage design as architecture.
Screen Shot 2016-01-02 at 20.18.03
Art For Earth's Sake. Imagine 2020 Network
Kaaitheater, 2010
Projekta " Imagine 2020: arts and climate change" (2008-2010) publikācija. Sarunas ar māksliniekiem - John Jordan, Isa Fremeux, Anne Terese De Keersmaeker, Frederic Ferrer, Martin Nachbar, Jeroen Peeters, Via Negativa.
book_1
Art into Theatre: Performance interviews and documents. Nick Kaye
Taylor & Francis, 1996
interesanta skatuves mākslas joma. 20.gadsimtā objektu un leļļu teātra inovatīvo, sociālo un politisko vērtību ir aplūkojuši gan franču simbolisti, gan krievu futūristi un konstruktīvisti, gan Prāgas semiotiķu skola un avangarda mākslinieki citur pasaulē. Pēdējos gados lelles, maskas un objekti ir atradušies interesanta skatuves mākslas joma. 20.gadsimtā objektu un leļļu teātra inovatīvo, sociālo un politisko vērtību ir aplūkojuši gan franču simbolisti, gan krievu futūristi un konstruktīvisti, gan Prāgas semiotiķu skola un avangarda mākslinieki citur pasaulē. Pēdējos gados lelles, m askas un objekti ir atradušies interesanta skatuves mākslas joma. 20.gadsimtā objektu un leļļu teātra inovatīvo, sociālo un politisko vērtību ir aplūkojuši gan franču simbolisti, gan krievu futūristi un konstruktīvisti, gan Prāgas semiotiķu skola un avangarda mākslinieki citur pasaulē. Pēdējos gados lelles, maskas un objekti ir atradušies interesanta skatuves mākslas joma. 20.gadsimtā objektu un leļļu teātra inovatīvo, sociālo un politisko vērtību ir aplūkojuši gan franču simbolisti, gan krievu futūristi un konstruktīvisti, gan Prāgas semiotiķu skola un avangarda mākslinieki citur pasaulē. Pēdējos gados lelles, maskas un objekti ir atradušies
art management
Art Management. Entrepreneurial style. Giep Hagoort
Eburon, 2001
9781844676903_p0_v3_s260x420
Artificial Hells. Participatory art and the politics of spectatorship. Claire Bishop
Verso, 2012
bojana-kunst-artist-at-work_small
Artist at Work. Bojana Kunst
Zero Books, 2015
The main affirmation of artistic practice must today happen through thinking about the conditions and the status of the artist's work. Only then can it be revealed that what is a part of the speculations of capital is not art itself, but mostly artistic life. Artist at Work examines the recent changes in the labour of an artist and addresses them from the perspective of performance.
Screen Shot 2016-01-02 at 20.26.07
Audience or communities? Between policies, marketing and true desires. Silke Bake, Jacopo Lanteri
SZENE Salzburg, 2013
Audiences or communities? Between policies, marketing and true desires – under this title SZENE published a book about the role of the audience in the frame of the apap (apapnet.eu) network. In the publication, conceptualised by Silke Bake and Jacopo Lanteri, seven players of contemporary performing arts fields from different countries in Europe reflect the relation between artists, artistic production, institutions and spectators from their specific professional perspective.
audience participation in theatre
Audience Participation in Theatre. Gareth White
Palgrave Macmillan, 2013
Screen Shot 2016-01-02 at 19.38.07
Beyond Everydayness. Theatre Architecture in Central Europe. Igor Kovačevič
The National Theatre Prague, 2010
The publication Beyond Everydayness – Theatre Architecture in Central Europe is a collective volume of more than 35 theatre historians, architects, curators and art theorists, who uncover historical, political and cultural relations in the development of theatre architecture of the Central European region from the XVI. century till present days.
bodies in urban space
Bodies in urban spaces. Willi Dorner
Hatje Cantz Verlag, 2014
With photographs by Lisa Rastl, texts by Willi Dorner and Franz Thalmair, and a conversation between Andrea Amort, Willi Dorner and Rainer Hofmann.
bride of palestine
Bride of Palestine

Šī ir dokumentācija par  beļģu dejas kompānijas Les Ballets C de la B radšo darbnīcu Palestīnā. Alana Platela diensgrāmata un Sofijas Fainsas veidotā dokumentālā filma.

cahier de l'atelier
Cahier de l'Atelier. Art festivals for the sake of art? Edited by Hugo De Greef & Kathrin Deventer
European Festivals Association, 2008
certain fragments
Certain Fragments: Texts and Writings on Performance. Tim Etchells, Peggy Phelan
Routledge, 1999

Grāmata analizē mūsdienu teātra būtību, tā aplūko izrādes radīšanas procesu, teksta un dramaturģijas nozīmi starpdisciplinārajā teātrī, pilsētas ietekmi uz mūsdienu mākslas praksi. Grāmatas autors Tims Etčels ir kompānijas Forced Entertainment mākslinieciskais vadītājs, viens no izcilākajiem mūsdienu teātra teorētiķiem un praktiķiem.

contemporary european theatre directors
Contemporary European Theatre Directors. Edited by Maria M. Delgado & Dan Rebellato
Routledge, 2010

Grāmata apkopo rakstus par būtiskākajiem mūsdienu teātra režisoriem Eiropā, kas pēdējos 15 gadus aktīvi strādā uz dažādu valstu teātra skatuvēm. Līdztekus informācijai par atsevišķiem māksliniekiem, izdevums atklāj Eiropas mākslas, kultūras un politisko kontekstu, kādā attīstās laikmetīgā skatuves māksla. Grāmatā iekļauti raksti par šādiem režisoriem: Calixto Bieito (Spānija), Piotr Borowski (Polija), Romeo Castellucci (Itālija), Frank Castorf (Vācija), Patrice Chereau (Francija), Lev Dodin (Krievija), Declan Donnellan (Lielbritānija), Kristian Fredric (Francija), Rodrigo Garcia (Spānija), Jan Lauwers (Beļģija), Christoph Marthaler (Šveice), Simon McBurney (Lielbritānija), Daniel Mesguich (Francija), Katie Mitchell (Lielbritānija), Ariane Mnouchkine (Francija), Thomas Ostermeier (Vācija), Silviu Parcarete (Rumānija) un Peter Sellers (Lielbritānija).

contemporary theatres in europe
Contemporary Theatres in Europe: A Critical Companion. Edited by Joe Kelleher and Nicholas Ridout
Taylor & Francis, 2006
critical theory and performance
Critical Theory and Performance. Edited by Janelle G. Reinelt & Joseph R. Roach
University of Michigan Press, 2007
cultural policy in the netherlands
Cultural Policy in the Netherlands
Ministry of Education, Culture and Science in the Netherlands, 2003
dance
Dance. Documents of Contemporary Art. Edited by Andre Lepecki
Whitechapel Gallery, 2012
das burgtheater
Das Burgtheater 1955-2005. Klaus Dermutz
Deuticke, 2005
devising performance
Devising Performance. A critical history. Deirdre Heddon & Jane Milling
Palgrave Macmillan, 2006
devising theatre
Devising Theatre. A practical and theoretical handbook. Alison Oddey
Routledge, 1994
dialogue
Dialogue. Festivals Act for an Intercultural Society. Edited by Kathrin Deventer
European Festivals Association, 2009
dictionary for artists
Dictionary for Artists and Performers and Managers. Edited by Charles Suber
Simon & Schuster Custom Publishing, 1998
digital culture
Digital Culture: The Changing Dynamics. Eds. Aleksandra Uzelac & Biserka Cvejtičanin, 2008
Institute for International Relations, Zagreb 2008

Rakstu krājums par informācijas un komunikāciju tehnoloģiju radīto iespaidu uz kultūru un pārmaiņām, kas informācijas laikmetā ietekmē iedibinātas kultūras prakses un koncepcijas. Grāmatas rašanos iedvesmoja ekspertu tikšanās Culturemondo konderencē Dubrovņikos 2006.gadā.

DDT 11
Documents De Dansa i Teatre. Numero 11
fundacio teatre lliure, 2008
drama theatre performance
Drama, Theatre, Performance. Simon Shepherd, Mick Wallis
Routledge, 2004
dramas fields and metaphors
Dramas, Fields, and Metaphors. Symbolic Action in Human Society. Victor Turner
Cornell University Press, 1975
epitaph
Epitaph. Societas Raffaello Sanzio. Romeo Castellucci
Ubulibri, 2003
eurocult21 compendium
Eurocult 21. Compendium: Urban Cultural Policy Profiles
Eurocult21, 2005
eurocult21 stories
Eurocult 21. Stories
Eurocult21, 2005
european cultural policies
European Cultural Policies 2015. Edited by Maria Lind, Raimund Minichbauer
Iaspis, 2005
everything you need to know
Everything You Always Wanted to Know About Curating But Were Afraid to Ask. Hans-Ulrich Obrist
Sternberg Press, 2007

Hanss Ulrihs Obrists ir viens no ietekmīgākajiem un interesantākajiem laikmetīgās mākslas pasaules kuratoriem, kura zinātkārā attieksme, nekonvencionālie projekti un nenormālās darba spējas raisa apbrīnu. Savu pirmo izstādi viņš sarīkoja 23 gadu vecumā sava dzīvokļa virtuvē. Obrists cita starpā ir slavens ar savu apjomīgo Interviju projektu, kurā ir vairāk nekā 2000 stundu materiāls un sarunas ar vairākiem desmitiem pasaules kultūras personību (Zaha Hadida, Rems Kolhāss, Joko Ono u.c.). Grāmata piedāvā šo metodi apgrieztā veidā - vairāki mākslinieki intervē Obristu un aizraujošas sarunās viņš atklāj gan būtiskus notikumums jaunākajā laikmetīgās mākslas vēsturē, gan savus kuratora darbības principus, kas tik pat lielā mērā būtu attiecināmi uz laikmetīgo skatuves mākslu.

exhausting dance
Exhausting Dance: Performance and the politics of movement. Andre Lepecki
Routledge, 2006
Esejists un dramaturgs profesors Andre Lepecki analizē mūsdienu nozīmīgāko horeogrāfu darbus, kuri sākot ar 1990.gadu izmainīja laikmetīgas dejas ainu Eiropā un Amerikā. Grāmatā apskatīti Žeroma Bela, Ksavjē Leruā, La Ribotas, Huana Domingeza, Veras Mantero un Trišas Braunas darbi.
exhibition on the stage
Exhibition on the Stage: Reflections on the 2007 Prague Quadrennial. Edited by Arnold Aronson
Arts Institute - Theatre Institute, 2008
exmachina
EXMACHINA. From Page to Stage. Patrick Caux & Bernard Gilbert
Talonbooks, 2007

Ilustrācijām bagāts izdevums par kanādiešu režisora un mākslinieka Roberta Lepāža un viņa kompānijas Ex Machina darbu kopš 1993.gada līdz mūsdienām.

expanding scenography
Expanding Scenography. On the Authoring of Space. Edited by Thea Brejzek
The Arts and Theatre Institute, 2011
factories of the imagination
Factories of the Imagination. Edited by Fazette Bordage
TransEuropeHalles, 2002
9781137027283
Fair Play. Art, performance and neoliberalism. Jen Harvie
Palgrave Macmillan, 2013
Screen Shot 2016-01-02 at 18.45.09
Frakcija. Performing Arts Magazine
Centre for Drama Art & Academy of Drama Art Zagreb
No. 4; 6/7; 14; 26/27; 28/29; 30/31; 32; 33/34.
gj 1-16
GJ:1-16. Grzegorz Jarzyna. Edited by Agnieszka Tuszynska
TR Warszawa, 2008
hotel pro forma
Hotel Pro Forma. The Double Staging: Space and Performance
Danish Architectural Press, 2003
Ilustrēts albums par dāņu kompānijas Hotel Pro Forma daiļradi.
how it all started
How it all started. Street arts in the context of the 1970′s. Floriane Gaber
editions ici & la, 2009
Ļoti personiska un saistoša žurnālistes un pētnieces Florianes Gaberes monogrāfija par ielu mākslu Francijā - galvenajiem māksliniekiem, uzvedumiem un festivāliem.
ins&outs
Ins & Outs. A field analysis of the performing arts in Flanders. Joris Janssens
VTi, 2011
inside insight festivals
Inside / Insight Festivals. A map of artistic expression around the globe. Edited by Kathrin Deventer & Ching-Lee Goh
European Festivals Association, 2012
it takes place
It Takes Place When It Doesn′t. Edited by Martina Hochmuth, Krassimira Kruschkova, Georg Schollhammer
2006
2005. gada martā Vīnē notika starptautisks kongress "Inventur: Tanz und Performance", kurā piedalījās vairāk nekā 40 mūsdienu dejas un performances teorētiķi un praktiķi no visas Eiropas. Viņi rādīja savus darbus un sarunājās par tiem. Krājumā ir apkopotas kongresa laikā notikušās sarunas un diskusijas par dažādām tēmām, tai skaitā skatītāja loma, konceptuālā deja, laboratorijas un izpēte, performances politika u.c. Kongresā piedalījās tādas mūsdienu dejas un performances zvaigznes kā Žeroms Bels, Bojana Cvejiča, Emils Hrvatins, Loisa Keidana, Ksavjē Leruā, Jans Ritsemā, Bojana Kunsta, Gorans Sergejs Pristašs un daudzi citi.
iztele bez robezam
Iztēle bez robežām. Ceļvedis starptautiskai sadarbībai kultūrā. Dragans Klaičs
Center for Arts and Culture, Central European University, 2007
jarzyna
Jarzyna: Teatr / Theatre. Edited by Agnieszka Tuszynska, Dorota Wyzynska
TR Warszawa, 2009
scan0003
Katrīna Neiburga. Pārsteidzošā latviete
Izstādes katalogs, 2005
scan0002
Katrīna Neiburga. Personīga izstāde
Laikmetīgās mākslas centrs, 2008
kinkaleri
Kinkaleri. 2001-2008. La scena esausta
Ubulibri, 2008
kulturas nozime
Kultūras nozīme valsts attīstības plānošanā. Ilgtspējīgas attīstības 4. pīlārs. Džons Hoks
Culturelab, 2007
landvermessungen
Landvermessungen. Theaterlandschaften in Mittel-, Ost- un Sudosteuropa. Edited by Martina Vannayova and Anna Hausler
Theater der Zeit, 2008
Screen Shot 2015-12-14 at 14.36.10
Latvijas Jaunā režija. Silvija Radzobe
LU Akadēmiskais apgāds, 2015
Grāmatas autori ir 19 vidējās un jaunākās paaudzes teātra kritiķi, kas savos rakstos tiecas gan atklāt režisoru radīto izrāžu savdabību un darba paņēmienus, gan sniegt ieskatu viņu personībās – uzskatos, interesēs, avotos, no kuriem tiek smelta radošā enerģija. Lasītājs varēs iepazīt  Mārtiņa Eihes, Lauras Grozas-Ķiberes, Andreja Jarovoja, Viestura Meikšāna, Ineses Mičules, Vladislava Nastavševa, Indras Rogas, Elmāra Seņkova un Valtera Sīļa radošos portretus, kā arī Jurija Djakonova, Kārļa Krūmiņa, Dmitrija Petrenko portretskices. Grāmatā publicēta arī rakstu kopa, kur apskatīta jaunās režijas jaunā valoda, režisoru sadarbība ar savas paaudzes dramaturgiem un scenogrāfiem, performatīvās inovācijas, klasikas dekonstrukcija un citas. 
legislative theatre
Legislative Theatre. Using Performance to Make Politics. Augusto Boal
Routledge, 1998
Augusto Bols ir režisors, dramaturgs, teorētiķis un skolotājs. Viņs ir metodes Forum Theatre autors, kuras pamatā ir vārda "to act" dubultā nozīme - spēlēt uz skatuves un rīkoties. Bols apraksta jaunus, teatrālus un revolucionārus veidus, kā ikvienu iesaistīt demokrātijas procesos, mēģinot ar teātra palīdzību radīt īstu demokrātiju. Šis ir iepriekš nepieredzēts eksperiments, kā ar teātra palīdzību veicināt pārmaiņas sabiedrībā.
les ballets c de la b
Les Ballets C de la B
Lannoo, 2006
Bagātīgi un skaisti ilustrēta grāmata, kas aptver nu jau ikoniskās beļģu dejas kompānijas Les Ballets C de la B 22 gadu darbības laiku no 1984.līdz 2006.gadam. Kompāniju kopā ar dažiem draugiem nodibināja Alans Platēls, kas toreiz strādāja kā fizioterpeits un veidoja mājas izrādes viesistabā. Les Ballets C da la B kopš tā laika ir kļuvusi par vienu no vadošajām dejas kompānijām pasaule, kas turpina veidot jaunas izrādes un fascinē ar savu eklektisko stilu un virtuozajiem dejotājiem. Grāmatā ietvertas Alana Platēla intervijas ar četriem svarīgiem kompānijas sadarbības partneriem - dramaturgiem un kritiķiem, kas atsauc atmiņā konkrētā laika kontekstu un sniedz skatu no malas.
live art and performance
Live Art and Performance. Edited by Adrian Heathfield
Tate Publishing, 2004
lone twin
Lone Twin. Journeys, performances, conversations. Edited by David Williams and Carl Lavery
Performance Research Books, 2011
looking into abyss
Looking into the abyss. Essays on scenography. Arnold Aronson
The University of Michigan Press, 2005
Teātris visupirms ir vizuālā māksla: Arnolda Āronsona eseju krājums aplūko veidus, kā teātra vizualitāte ietekmē dramatisko notikumu uztveri. Grāmatā ir analizēti galvenie scenogrāfijas kocepti un atsevišķu autoru darbi.
makslinieki_ka_razotaji_mini
Mākslinieki kā ražotāji. Publiskās telpas pārveidošana. Konferences rakstu krājums
 Laikmetīgās mākslas centrs, 2005
mal pelo
Mal Pelo. l'animal a l'esquena. Pep Ramis, Maria Munoz
Martin Impresores, 2000
rimini protokoll_mini
Mimos 2015: Rimini Protokoll. Anne Fournier, Paola Gilardi, AndreasHärter, Claudia Maeder
Peter Lang, 2015
This volume provides insights into the modes of operation and the artistic development of Rimini Protokoll. For more than fifteen years, the collective, with its love of experimentation and the social relevance of its productions, has had a deep and lasting impact on the international theatre world.
mobility of imagination
Mobility of Imagination. A companion guide to international cultural cooperation. Dragan Klaic
Center for Arts and Culture, Central European University, 2007
modern theories of drama
Modern Theories of Drama: A Selection of Writings on Drama and Theatre, 1850-1990. George W. Brandt
Oxford University Press, 1998
Grāmatā apkopoti nozīmīgākie teksti par teātri, kas radīti pēdējos 150 gados (Žans Pols Sartrs, Frīdrihs Dīrenmats, Augusts Strindbergs, Bernards Šovs, Moriss Māterlinks, Antonēns Arto, Pīters Bruks, Umberto Eko un daudzi citi). Grāmata ir neaizstājams informācijas avots teātra prakses un teorijas studentiem.
monika
Monika. Margarita Zieda
Neptuns, 2010
monitoring scenography 01
Monitoring Scenography 01. Space and Power. Edited by Thea Brejzek, Wolfgang Greisenegger, Lawrence Wallen
Zurich University of the Arts, 2008
monitoring scenography 02
Monitoring Scenography 02. Space and Truth. Edited by Thea Brejzek, Wolfgang Greisenegger, Lawrence Wallen
Zurich University of the Arts, 2009
no beauty
No beauty for me there where human life is rare. Editors: Christel Stalpaert, Frederik Le Roy, Sigrid Bousset
Academia Press, International Theatre and Film Books, 2007
Kopš pirmās izrādes pirms 20 gadiem beļģu mākslinieks Jans Lauverss un viņa vadītā Needcompany ir kļuvuši par laikmetīgās skatuves mākslas un post-dramatiskā teātra ikonu un rosinājuši izcilu teātra kritikas materiālu tapšanu. Šī grāmata ir kritisku eseju krājums par prominento starptautisko kompāniju, kuras mājvieta ir Brisele. Eseju autori Hanss Lēmans, Mārvins Karlsons, Žoržs Banu un citi darbojas dažādas jomās - teātrī un teātra zinātnē, salīdzinošajā literatūrā, filosofijā, kultūras socioloģijā.
no fixed points
No Fixed Points: Dance in the Twentieth Century. Nancy Reynolds, Malcolm McCormick
Yale University Press, 2003
Apjomīgā, bagātīgi ilustrētā grāmata aplūko 100 gadu periodu baleta, modernās dejas un avangarda attīstībā Eiropā un Ziemeļamerikā, analizējot arī tādas formas kā balles deja, stepa deja un džeza deja.
no more drama
No More Drama
Peter Crawley & Willie White, 2011
not even a game anymore
Not Even a Game Anymore: The Theatre of Forced Entertainment. Judith Helmer, Florian Malzacher
Alexander Verlag Berlin, 2004
Grāmata angļu un vācu valodā par britu teātra kompāniju Forced Entertainment (dibinātājs un vadītājs Tims Etčels). Forced Entertainment ir eksperimentālā teātra un performances pionieri, kas guvuši milzu panākumus visā pasaulē. Šī grāmata ir pirmais nopietnais mēģinājums analizēt kompānijas daiļradi. Tā apkopo dažādu autoru esejas ar akadēmisku un māksliniecisku ievirzi.
51nudwDNzAL._SY344_BO1,204,203,200_
Not Just a Mirror. Looking For the Political Theatre of Today. Edited by Florian Malzacher
Alexander Verlag Berlin, 2015
Grāmatā apkopotas mūsdienu politiskā teātra idejas un prakses no visas pasaules. Teātris, kas ilgu laiku ticis uzskatīts par politisku mākslas formu, šodien, reprezentācijas krīzes laikmetā izmisīgi meklē veidus kā būvēt adekvātas attiecības ar sabiedrību. Izdevumā iekļautās esejas, intervijas un politiskā teātra praktiskie piemēri pēta laikmetīgo skatuves mākslu kā mūsdienu politisko laboratoriju, vietu, kur rodams potenciāls sabiedrības aktivizēšanai un pārmaiņām, nevis tikai refleksija par sabiedrības disfunkcionalitāti, plaisām un rētām.
of the presence
Of the Presence of the Body: Essays on Dance and Performance Theory. Edited by Andre Lepecki
Wesleyan University Press, 2004
the oxford dictionary of dance
Oxford Dictionary of Dance. Debra Craine, Judith Mackrell
Oxford University Press, 2004
Oksfordas Dejas vārdnīca ietver plašu informāciju par dejas stiliem, horeogrāfiem, dejotājiem, tehniku, terminiem, kompānijām un izrādēm.
Screen Shot 2016-01-02 at 18.59.33
Par Rīgas mūziku un kumēdiņu spēli. Zane Gailīte
Pētergailis, 2003
Mūzika un teātris Rīgā 16. - 18. gs.
par zimolu
Par zīmolu. Volijs Olinss
Neptuns, 2005
parallel lives_mini
Parallel Lives. A Documentary Theatre Project on Secret Police in Eastern Europe. Martina Vannayova and Jan Šimko.
Theater der Zeit, 2014
performance and cult_mini
performance & cultural politics. Elin Diamond
Routledge, 1996
performance design
Performance Design. Edited by Dorita Hannah and Olav Harslof
Museum Tusculanum Press, University of Copenhagen, 2008
Starptautiskas mākslinieku, arhitektu, scenogrāfu, performances mākslinieku un teorētiķu grupas pētījums par izrādes dizainu un dizaina izrādīšanu. Teorētiskās esejas un mākslas darbu apraksti sniedz dzīvu un iedvesmojošu ieskatu izrādes vizualitātē.
performance latvijā
Performance Latvijā 1963-2009. Zane Matule
Neputns, 2009
Grāmatā aplūkota Latvijas performances māksla kopš tās aizsākumiem 20. gadsimta 60. gados līdz mūsdienām. Lasītājiem tiek piedāvāts plašs ilustratīvais materiāls un ap 30 performanču aprakstu, sniedzot priekšstatu par performances mākslu Latvijā kopumā (60. gadu hepeningi un fotosesijas, 70. gadu pagrīdes eksperimenti, 80. gadu robežu pārkāpšana, 90. gadu Latvijas performances ziedu laiki), kā arī par atsevišķām spilgtām personībām, kas darbojušās dažādos laikos. Grāmata latviešu un angļu valodā.
performance studies introduction
Performance Studies: An Introduction. Richard Schechner
Routledge, 2006
performance theory
Performance Theory. Richard Schechner
Routledge, 2003
Rihards Šēhners ir viens no vadošajiem mūsdienu teātra režisoriem un pasniedzējiem. Fundamentāls un visaptverošs darbs par teātri - Rietumu un ne-Rietumu pasaule, skatuves māksla un performance, antropoloģija, rituāli, tēlošana ikdienas dzīvē, spēlēšanās, psihoterapija, šamanisms, utt.
performance a critical introduction
Performance: A Critical Introduction. Marvin Carlson
Routledge, 1996
Šī ir viena no pirmajām publikācijām, kas piedāvā modernā teātra un tā attīstības analīzi. Grāmatā ietvertas šādas nodaļas: teātra mākslas attīstība kopš sešdesmitajiem gadiem; attiecības starp teātri, postmodernismu, identitāti, un mūsdienu kultūras pētniecību; jaunākās teorijas par teātri antropoloģijā, psihoanalīzē, lingvistikā un tehnoloģijā. Mārvins Karlsons ir teātra un modernās literatūras profesors Sidnejā.
pina bausch
Pina Bausch. Royd Climenhaga
Routledge, 2009
Pirmais izdevums angļu valodā par vācu horeogrāfes Pīnas Baušas darbību sniedz pārskatu par Baušas izrādēm un darba metodēm, tai skaitā vēsturisko un māksliniecisko kontekstu Baušas darbam, citātus un interviju ar pašu horeogrāfu, viņas leģendārā darba Kontakthof detalizētu analīzi, kā arī praktiskus uzdevumus, kas veidoti, pamatojoties uz Baušas darba metodēm ar dejotājiem, aktiriem un studentiem. Grāmatā ir melnbaltas Baušas darbu ilustrācijas.
postdramatic fishing
Postdramatic Fishing. Attempt on Potentialities of Performance. Edited by Maja Žerovnik
Maska, 2003
postdramatic theatre
Postdramatic Theatre. Hans-Thies Lehmann
Routledge, 2006
Būtiskākā grāmata par jaunajām teātra formām, kas ir attīstījušās kopš sešdesmitajiem gadiem un ir kļuvušas par atslēgas vārdiem starptautiskajā diskusijā par mūsdienu teātri. Neskatoties uz postdramatiskā teātra daudzveidību, tam ir viena kopīga un ļoti būtiska iezīme: postdramatiskā teātra uzmanības centrā vairs nav dramatiskais teksts. Drāmas un teātra teorijas un vēstures kontekstā autors analizē mūsdienu eksperimentālo teātri un tā galvenos pārstāvjus - Robertu Vilsonu, Tadeušu Kantoru, Haineru Milleru, The Wooster Group, Needcompany, Societas Raffaello Sanzio un citus. Hanss Lēmans ir teātra profesors Gētes universitātē Frankfurtē.
Screen Shot 2016-01-02 at 19.15.26
Praque Quadrennial of Performance Desing and Space 2011. Arts and Theatre Institute Prague
Arts and Theatre Institute, 2011
Prāgas Scenogrāfijas Kvadriennāles 2011 katalogs.
Screen Shot 2016-01-02 at 19.25.31
Praque Quadrennial of Performance Desing and Space 2015. Arts and Theatre Institute in Prague
Arts and Theatre Institute, 2015
Prāgas scenogrāfijas kvadriennāles 2015 katalogs.
Screen Shot 2016-01-07 at 16.15.33
Profit Over People. Neo Liberalism and Global Order. Noam Chomsky
Seven Stories Press, 1999
In Profit Over People, Chomsky reveals the roots of the present crisis, tracing the history of neoliberalism through an incisive analysis of free trade agreements of the 1990s, the World Trade Organization, and the International Monetary Fund—and describes the movements of resistance to the increasing interference by the private sector in global affairs. In the years since the initial publication of Profit Over People, the stakes have only risen. Now more than ever, Profit Over People is one of the key texts explaining how the crisis facing us operates—and how, through Chomsky’s analysis of resistance, we may find an escape from the closing net.
programme notes
Programme Notes
Live Art Development Agency, 2007
Eseju krājums par mūsdienu britu teātri.
puppets and puppetry
Puppetry and Puppets. An illustrated world survey. Eileen Blumenthal
Thames & Hudson, 2005
Brīnišķīgs albums ar krāsainām bildēm, kas atspoguļo leļļu un objektu teātra vēsturi visā tā daudzveidībā. Šī grāmata aplūko leļļu teātri, analizējot leļļu unikālos raksturus un spējas un neskaitāmās lomas, ko tās ir spēlējušas dažādās pasaules sabiedrībās. Lelles ir neticami dažādās, tās atspoguļo dažādas kultūras un tradīcijas, vidi un nereti arī savu radītāju ekscentrisko personību. Bagātīgi ilustrēta informācija par leļļu teātri Krievijā, Eiropā, Āzijā, Afrikā, Dienvidamerikā no senatnes līdz mūsdienām.
puppets and performing objects
Puppets and Performing Objects. A practical guide. Tina Bicat
The Crowood Press, Ramsbury Marlborough Wiltshire, 2007
Lelles un objekti rada pasauli, kurā čemodāns var komentēt politisko situāciju, bet marionete nospēlēt Faustu. Šī grāmata ir praktisks ievads leļļu un objektu lietošanā, gaismu, ēnu un skaņu izmantošanā mūsdienu leļļu teātrī. Grāmatas tēmas: kādēļ režisori lieto lelles un objektus; izrādes stili; atšķirības starp rekvizītiem un objektiem; leļļu veidotāju un aktieru darbs; kā aktierim iemācīties vadīt lelli; vai lelles un objekti var izdarīt vairāk par cilvēku.
puppets masks and performing objects
Puppets, Masks and Performing Objects
MIT Press, 2001
Eseju krājums angļu valodā Džona Bella redakcijā Autori: John Bell, Pyotr Bogatyrev, Stephen Kaplin, Edward Portnoy, Richard Schechner, Peter Schumann, Salil Singh, Theodora Skipitares, Mark Sussman, Steve Tillis Lelles un maskas ir viena no senākajām teātra formām pasaulē. Arī mūsdienās tā ir ļoti sazarota un interesanta skatuves mākslas joma. 20.gadsimtā objektu un leļļu teātra inovatīvo, sociālo un politisko vērtību ir aplūkojuši gan franču simbolisti, gan krievu futūristi un konstruktīvisti, gan Prāgas semiotiķu skola un avangarda mākslinieki citur pasaulē. Pēdējos gados lelles, maskas un objekti ir atradušies Brodvejas mūziklu, postmodernistu teorijas, politisko izrāžu, performances mākslas un jauno akadēmisko programmu uzmanības centrā. Šs eseju krājums aplūko objektu, leļļu un masku teātri no visplašākās perspektīvas un stāsta par Stefana Keiplina jauno leļļu teāra teoriju, mehāniskajiem un elektriskajiem objektiem teātrī, ebreju leļļu teātri pagājušā gadsimta 20. un 30.gados, amerikāņu fenomenu Bread and Puppet Theatre. Grāmatā publicētas intervijas ar režisori Džūliju Teimoru un peruāņu masku meistaru Gustavo Boadu, kā arī Pjotra Bogatirjova ietekmīgā 1923. gada eseja par čehu un krievu leļļu teātri.
mini_radical perf
Radical street performance. An international anthology. Jan Cohen-Cruz
Routledge, 1998
resetting the stage
Resetting the Stage. Public Theatre Between the Market and Democracy. Dragan Klaic
Intellect, 2012
restlesness
Restlesness. Jan Lauwers
Centre for Fine Arts, Mercatorfonds, Needcompany, 2007
experts of the everyday
Rimini Protokoll. Experts of the Everyday. The Theatre of Rimini Protokoll. Edited by Miriam Dreysse and Florian Malzacher
Alexander Verlag Berlin, 2007
Vadošā Eiropas mūsdienu teātra pētnieka Floriana Malcahera un Miriamas Drīses monogrāfija par vācu-šveiciešu dokumentālā teātra apvienību Rimini Protokoll. Angļu un vācu valodā ar krāsainām ilustrācijām.
Screen Shot 2016-01-02 at 20.39.59
Rimini Protokoll. Izrāžu "100%Pilsēta" grāmatas.
Izrādes "100% pilsēta"  grāmatas no izrādēm Rīgā, Parīzē, Melburnā, Krakovā, Briselē, Tokijā.
situation rooms
Rimini Protokoll. Situtation Rooms. A Multiplayer video-piece
Rimini Protokoll, 2013
Grāmata, kas sniedz ieskatu vācu kompānijas Rimini Protokoll izrādes, video - instalācijas Situtation Rooms dalībnieku un veidotāju stāstos par viņu attiecībām ar ieročiem un ieroču pasauli.
rosas album
Rosas Album. Photographs by Herman Sorgeloos
Theater Instituut Nederland, 1993
signs of performance
Signs of Performance. Colin Counsell
Routledge, 1996
Ievads 20.gs. teātrī.
simulakri
Simulakri un simulācija. Žans Bodrijārs
Omnia mea, 2000
site-specific art
Site-Specific Art. Performance, Place and Documentation. Nick Kaye
Routledge, 2000
1223729
Social Acupuncture. A Guide to suicide, performance and utopia. Darren O'Donnell
Coach House Books, Toronto, 2006
mini_social chor
Social Choreography. Ideology as performance in dance and everyday movement. Andrew Hewitt
Duke University Press, 2005
9780521617567
Stage fright, animals, and other theatrical problems. Nicholas Ridout
Cambridge University Press, 2006
teatr w polsce
Teatr w Polsce
Instytut Teatralny, 2009
Screen Shot 2016-01-02 at 18.36.08
Teātris senajā Rīgā. Ilona Breģe
Zinātne, 1997
Vēstures fakti, vācu kultūra - skats pāri diviem gadsimtiem. Rīgas pilsētas teātris (1782-1863)
Screen Shot 2016-01-02 at 18.54.38
Teātris un Kino Latvijā. Māra Niedra
Preses nams, 1999; Pils, 2002
Enciklopēdija 1 un 2.
16649
Tehgnosis. Mīti, maģija un misticisms informācijas laikmetā. Ēriks Deiviss
RIXC, 2014
the applied theatre reader
The Applied Theatre Reader. Edited by Tim Prentki and Sheila Preston
Routledge, 2009
artistpublic
The artist as public intellectual? Ed. Stephan Schmidt-Wulffen
Publications of the Academy of Fine Arts Vienna, 2008
the broken world
The Broken World. Tim Etchells
Random House UK, 2009
Britu kompānijas Forced Entertainment dibinātāja, režisora un publicista Tima Etčelsa romāns.
the cambridge introduction
The Cambridge Introduction to Theatre Studies. Christopher B. Balme
Cambridge University Press, 2008
the disappearing stage
The Disappearing Stage: Reflections on the 2011 Prague Quadrennial. Edited by Arnold Aronson
Arts and Theatre Institute, 2012
the emancipated spectator
The Emancipated Spectator. Jacques Ranciere
Verso, 2009
Franču filozofa grāmata par teātra izrāžu skatīšanās fenomenu, attiecībām starp skatuvi un skatītāju un uztveres politiku. Ransjērs piedāvā aizraujošu un radikāli jaunu pieeju mēģinājumiem skatītāju no pasīva vērotāja padarīt par aktīvu mākslas procesa dalībnieku un aizstāv inteliģences vienlīdzības principu (the equality of intelligence).
the empty space
The Empty Space. Peter Brook
Penguin Books, 1990
Izcilā režisora Pītera Bruka grāmata par viņa teātri un radošo pieredzi.
the explicit body
The Explicit Body in Performance. Rebecca Schneider
Routledge, 1997
Avangarda prakses un teorija, kas radīja feministisko performances mākslu.
the intercultural performance reader
The Intercultural Performance Reader. Patrice Pavis
Routledge, 1996
Vadošo pasaules teātra mākslinieku un teorētiķu rakstu apkopojums - brīnišķīga ideju, uzskatu un māksliniecisko prakšu kolekcija, kas atklāj mūsdienu teātra galvenos principus ne tikai Rietumeiropā, bet arī Afrikā, Ķīnā un Indijā. Grāmatā publicēti Pītera Bruka, Mārvina Karlsona, Arianes Mnuškinas, Roberta Vilsona, Jerži Grotovkska un daudzu citu raksti.
the oxford illustrated history of theatre
The Oxford Illustrated History of Theatre. Edited by John Russel Brown
Oxford University Press, 1995
Oksfordas ilustrētā teātra vēsture aplūko teātra attīstību visā pasaulē no Antīkās pasaules līdz mūsdienām. Izdevums pieejams arī krievu valodā
the performing arts landscape
The Performing Arts Landscape in Flanders and Brussels. Joris Janssens
VTi
davis8-17-1
The Politics of Aesthetics. Jacques Ranciere. With an afterword by Slavoj Žižek
Continuum, 2004
the potentials of spaces
The Potentials of Spaces. The theory and practice of scenography and performance. Editors: Alison Oddey & Christine White
Intellect Books, 2006
Grāmata aplūko scenogrāfijas un izrādes attiecības mūsdienu skatuves mākslā un ietver 12 autoru esejas par konkrētām kompānijām un scenogrāfiem un par vispārīgām tendencēm laikmetīgās teātra telpas interpretācijā.
the radical in performance
The Radical in Performance: Between Brecht and Baudrillard. Baz Kershaw
Routeldge, 1995
Grāmata runā par krīzi mūsdienu teātrī un perfromances uzplaukumu. Tas ir apjomīgs pētījums par saikni starp Rietumu teātra kultūru un performanci postmodernajā kultūrā. Bazs Keršavs ir teātra profesors Bristoles universitātes Teātra departamentā.
the routledge companion
The Routledge Companion to Theatre and Performance. Paul Allain and Jen Harvie
Taylor & Francis, 2006
9780415504201
The Routledge introduction to theatre and performance studies. Erika Fischer-Lichte
Routledge, 2014
Screen Shot 2016-01-07 at 16.21.57
The Schock Doctrine. The Rise of Disaster Capitalism. Naomi Klein
Henry Holt and Company, 2007
Kanādiešu žurnāliste, rakstniece un sabiedriskā aktīviste Naomi Kleina guva starptautisku atzinību 30 gadu vecumā, 2000. gadā nākot klajā dokumentāli pētnieciskajam bestselleram “No Logo”, kas kļuva par antiglobālisma kustības manifestu. Šobrīd līdzīgu uzmanību pasaulē izpelnās “Šoka doktrīna”, kas 2009. gadā apbalvota ar Vorvikas universitātes Rakstniecības balvu un tulkota 20 valodās. 2005. gadā Naomi Kleina žurnālu “Prospect” un “Foreign Policy” veidotajā pasaules redzamāko sabiedriski aktīvo intelektuāļu simtniekā ierindota 11. vietā. “Kādā pašaurā “nometnē” — pasaules vadošo ekonomiku apkalpotāju aprindās — Naomi Kleinas izvērstais politekonomijas pētījums “Šoka doktrīna” histēriski tika nodēvēts par sazvērestības teoriju. Visai iespējams, tas tāpēc, ka “Šoka doktrīna” ir drosmīgākais un izsmeļošākais vēstījums par “pasaules privatizācijas” līdz šim vērienīgāko un ienesīgāko “pasākumu” — krīžu jeb katastrofu kapitālismu. “Šoka doktrīnas” autore aso sociālās nevienlīdzības pieaugumu mūsdienu pasaulē saista ar brīvā tirgus ideoloģijas vardarbīgu eksportu, tās popularizētājiem izmantojot tā saucamās “Čikāgas skolas” jeb neokonservatīvisma idejas.
the semiotics of theatre
The Semiotics of Theater (Advances in Semiotics). Erika Fischer-Lichte
Indiana University Press, 1992
Teātris operē ar daudzveidīgu zīmju sistēmu - valodu un žestiem, kostīmiem un dekorācijām, mūziku un gaismu. Katra zīme teātrī darbojas pēc saviem, atšķirīgiem principiem. Šī grāmata analizē teātra zīmju sistēmas elementus un to mijiedarbes veidus.
the semiotics of theatre and drama
The Semiotics of Theatre and Drama (New Accents). Keir Elam
Routledge, 1992
20. gadsimta beigās uzplauka interese par semiotiku - zinātni par zīmēm saziņas procesā. Grāmatas autors atklāj šīs jaunās zinātnes radītās radikālās pārmaiņas teātra izrādes uztverē.
the senses in performance
The Senses in Performance. Edited by Sally Banes and Andre Lepecki
Routledge, 2006
Deviņas izcilu dejas un performances studiju akadēmiķu esejas, kas apskata horeogrāfijas praksi un dejas kritiksu analīzi 20. gadsimtā vēsturiskajā, kultūras un politiskajā kontekstā.
the show and the gaze
The Show and the Gaze of Theatre: a European Perspective. Erika Fischer-Lichte.
University of Iowa Press, 1997
the theatre of societas
The Theatre of Societas Raffaello Sanzio. Claudia Castellucci, Romeo Castellucci, Chiara Guidi, Joe Kelleher, Nicolas Ridout
Routledge, 2007
Ilustrēts izdevums, kas skaidro Societas Raffaello Sanzio leģendārā izrāžu cikla Tragedia Endogonidiatapšanu un idejas. Grāmatā publicētas arī vairākas Societas Raffaello Sanzio mākslinieku sarunas par dažādām tēmām.
the time is out of joint
The Time Is Out Of Joint. Perceptions of Europe. Gunter Grass et al
Felix Meritis Papers 8
Screen Shot 2016-01-07 at 16.31.32
The Time We Share. Daniel Blanga-Gubbay & Lars Kwakkenos
Kunstenfestivaldesarts and Mercatorfonds, 2015
The Time We Share is a book that examines a wide range of critical perspectives on two decades of performing arts. The authors look closely at performing arts pieces from around the world to see what critiques and insights they reveal about society. Among the topics that these works address are the dialogue between history and memory, the development of a sense of community, the interplay between fiction and reality, and the fine line between a spectator and a witness. In addition to images of the performances, the book includes texts by the artists themselves, sketches, photographs and writings by prominent figures in the fields of philosophy and sociology. In assembling these materials, this book attempts to build a global overview of the relationship between performing arts and society. The Time We Share is published to coincide with the 20th edition of the Brussels Kunstenfestivaldesarts, a major arts festival featuring international creative talent. Still, more than an instrument of memory, the book is conceived as an atlas through which the past opens itself towards the future, like every map that invites us to imagine journeys to come, while telling us the story of those who traced a route to accomplish its creation. Under the direction of Daniel Blanga-Gubbay et Lars Kwakkenbos. With contributions of Antonia Baehr, Brett Bailey, Jérôme Bel, Daniel Blanga-Gubbay, Pieter De Buysser, Romeo Castellucci, Boris Charmatz, Bojana Cvejic, Jeannine Dath, Antoine Defoort, Piersandra Di Matteo, David Engels, Tim Etchells, Edit Kaldor, Amir Reza Koohestani, Lars Kwakkenbos, Joseph Kusendila, Joris Lacoste, Isabelle Launay, Maurizio Lazzarato, André Lepecki, Frie Leysen, Thomas F. Madden, Chantal Mouffe, Dominique Mout, Reza Negarestani, Jeroen Peeters, Mariano Pensotti, Dan Perjovschi, Jean-Louis Perrier, Milo Rau, Claude Régy, Rimini Protokoll, Anna Rispoli, Walid Sadek, Árpád Schilling, Gerald Siegmund, Christophe Slagmuylder, Isabelle Stengers, Pieter T’Jonck and Sarah Vanhee.
the transformative power
The Transformative Power of Performance: A new aesthetics. Erika Fischer-Lichte
Taylor & Francis, 2008
the turning world
The Turning World: Stories from the London International Festival of Theatre. Rose De Wend Fenton & Lucy Neal
Calouste Gulbenkian Foundation, 2005
the twentieth century performance reader
The Twentieth - Century Performance Reader. Edited by Michael Huxley and Nowl Witts
Taylor & Francis, 2002
theater russian theater 21st century
Theater. Russian Theater: The twenty-first century. Editor Tom Sellar
Duke University Press, 2006
Volume 36, Number 1
theatre & audience
Theatre & Audiences. Helen Freshwater
Palgrave Macmillan, 2009
theatre & feeling
Theatre & Feeling. Erin Hurley
Palgrave Macmillan, 2009
theatre & globalization
Theatre & Globalization. Dan Rebellato
Palgrave Macmillan, 2009
theatre & interculturalism
Theatre & Interculturalism. Ric Knowles
Palgrave Macmillan, 2009
theatre & politics
Theatre & Politics. Joe Kelleher
Palgrave Mavmillan, 2009
theatre & the city
Theatre & the City. Jen Harvie
Palgrave Macmillan, 2009
Šī nelielā grāmatiņa, kas iznākusi sērijā "Small books on theatre & everything else" aplūko teātra un pilsētas attiecības no dažādiem aspektiem.
theatre audiences
Theatre Audiences: A theory of production and reception. Susan Bennett
Taylor & Francis, 2002
theatre in crisis
Theatre in Crisis?: Performance Manifestoes for a New Century. Maria M. Delgado
Manchester University Press, 2002
Vadošo mūsdienu teātra teorētiķu un praktiķu teksti par mūsdienu teātri, tā iespējamo krīzi un attīstības prognozes.
theatre is more beautiful than war
Theatre is more beautiful than war. German stage directing in the late twentieh century. Marvin Carlson
University of Iowa Press, 2009
Vācu teātris pēdējos četrdesmit gados ir kļuvis par unikālu un specifisku zonu starptautiskās skatuves mākslas kontekstā. Teātra vēsturnieks Marvins Karlsons piedāvā pētījumu par šī laikmeta desmit vadošo vācu režisoru metodi, iestudējumiem un māksliniecisko attīstību. Grāmatā aplūkota Pētera Šteina, Pētera Cadeka, Klausa Peimana, Andreas Bretas, Franka Kastorfa, Kristofa Martālera un Annas Fībrokas, Mihaela Tālheimera, Tomasa Ostermeijera un Stefana Pucera daiļrade.
theatre intimacy & engagement_last human venue
Theatre, Intimacy & Engagement / The Last Human Venue. Alain Read
Palgrave Macmillan, 2008
Britu teātra profesora Alana Rīda grāmata pēta, kā teātris stimulē jutīgu un reizē kritisku pasaules uztveri, atmodina sajūtu, ka esam dzīvi, paplašina mūsu nemainīgo un nenovēršamo likteni. Šī ir sarežģīta, bet ļoti vērtīga lasāmviela. "Lasītājus šī grāmata savaldzinās, provocēs un iedrošinās no jauna palūkoties uz to, kā mēs saprotam teātri, politiku un sevis pašu intelektuālo līdzdalību", Nicholas Ridout  Studies in International Performance. Series editors: Janelle Reinelt, Brian Singleton
theatre-theory
Theatre/Theory: An Introduction. Mark Fortier
Routledge, 2002
Screen Shot 2016-01-02 at 20.10.46
There is Nothing That is Beyond Our Imagination. Claduia Galhos
ArtinSite, 2015
Projekta " Imagine 2020: art and climate change" izdevums, kas atspoguļo 5 gadu laikā realizētās idejas, notikumus un projektus.
Screen Shot 2016-01-07 at 16.28.40
This Changes Everything. Capitalism vs The Climate. Naomi Klein
Simon & Schuster Paperbacks, 2014
towards a poor theatre
Towards a Poor Theatre. Jerzy Grotowski
Methuen Drama, 1991
Jerži Grotovskis nodibināja Teātra Laboratoriju Opolē, Polijā 1959. gadā. Grotovska un viņa kompānijas darbs kļuva par vienu no visnozīmīgākajiem notikumiem mūsdienu teātrī. Šī grāmata apkopo idejas, metodes un atklājumus, kas bija pamatā Teātra Laboratorijas darbam.
tracks
Tracks. Artistic Practice in a Diverse society. A. Van Diederen, Joris Janssens, Katrien Smit
Vlaams Theater Instituut, 2007
travelogue
Travelogue. Mapping Performing Arts Mobility in Europe. Joris Janssens and Bart Magnus
SPACE (Supporting Performing Arts Circulation in Europe) platformas  katalogs, veidots no 2009. līdz 2011. gadam SPACE mobilitātes projekta laikā.
truth is concrete
Truth is Concrete. A Handbook for Artistic Strategies in Real Politics
Steirischer herbst and Florian Malzacher, 2014
Screen Shot 2016-01-02 at 20.03.31
Tеатр кукол. Сергей Владимирович Образцов
Планета, 1981
teatr gabriadze
Tеатр Резо Габриадзе. Марина Дмитревская, 2005
Bagātīgi ilustrēta grāmata par gruzīnu mākslinieku, leļļu meistaru un kino scenāristu Rezo Gabriadzi un viņa marionešu teātri.
scan0001
Visionary Structures. From Johansons to Johansons. Ieva Astahovska
Bozar, Laikmetīgās mākslas centrs, 2015
welcome to the desert
Welcome to the Desert of the Real. Slavoj Žižek
Verso, 2002
Piecas esejas par 11. septembri un līdzīgiem datumiem.
west kinkaleri
WEST(Paris)(Roma)(Amsterdam)(Athina)(Wien)(Berlin)(Bruxelles)(London)(Beijing)(Praha)(Tokyo)(New York). Kinkaleri
Centro per l'arte contemporanea, 2011
why we need european cultural policies
Why we need European cultural policies: the impact of EU enlargement on cultural policies in transition countries. Nina Obuljen
European Cultural Foundation, 2005
wilson meets wirkkala
Wilson Meets Wirkkala. Edited by Tuula Isohanni
Aalto University, 2012
The story of Tapio Wirkkala Park, designed by Robert Wilson
woyzeck
Woyzeck. Photographies by Lajos Somlosi
Les Presses du Val de Loire, 1997
Josefa Nadja iestudējums lugai "Woyzeck" Lajosa Somlosi fotogrāfijās.
writing_web
Writing Movement. Expeditions in dance writing 2012-2014. Ine Therese Berg & Inta Balode
Dance Information Norway, 2014
ilustrirovannaja istorija
Иллюстрированная история мирового театра. Edited by John Russel Brown
Oxford University Press, 1999
predlagaemie obstojatelstvo
Предлагаемые обстоятельства. Из жизни русского театра второй половины века. Анатолий Смелянский
Артист. Режиссер. Театр, 1999