Marts Kangro “Pirmspagātne” Hanzas perona izrāžu ciklā “Pārmija”. PĀRCELTA!



! Lai sargātu mūsu veselību, izrāde ir pārcelta uz rudeni. Nopirktās biļetes būs derīgas. Lūdzu sekojiet informācijai !

Starptautiskais jaunā teātra festivāls Homo Novus šogad svin 25 gadu pastāvēšanu un, sākot ar martu, kopā ar jauno kultūrvietu “Hanzas perons” reizi mēnesī piedāvās vienu viesizrādi sēriju ciklā “Pārmija”. Savukārt, “Hanzas perons” gādās par  kāda latviešu mākslinieku darbu prezentāciju šajā ciklā.

Cikla “Pārmija. Epizode #1″ pirmajā epizodē ar izrādi “Pirmspagātne” (Past Perfect) viesosies Igaunijas pazīstamākais horeogrāfs Marts Kangro. Šis ir jaunākais Marta solo darbs, kura pirmizrāde 2019. gada nogalē saviļņoja Igaunijas teātra vidi.

Marts Kangro “Pirmspagātne” (Past Perfect)
22. martā 14.00 un 20.30 Hanzas peronā, Hanzas ielā 16a

Ideja un izpildījums: Marts Kangro
Dramaturģija: Marts Kangro, Ēro Epners
Tehniskie risinājumi un izpildījums: Kalle Tikas
Scenogrāfija, skaņas un gaismas dizains: Kalle Tikas, Marts Kangro, Anu Vahtra
Telpas iekārtojuma konsultante Anu Vahtra
Producenti: Kaie Kūnala, Kanuti Gildi Saal (Tallina), Moving in November (Helsinki)
Foto: Alans Prosa

Ilgums: 75 min.
Angļu valodā

“Cik ilgi vien es spēju atcerēties, vienmēr esmu dzēris Aperol Spritz siltos vakaros. Daudzas no jēgpilnākajām sarunām vai neaizmirstamākās tikšanās ar citiem cilvēkiem kāda parka stūrī vai festivāla centrā, vai pie draugiem ir notikušas šī oranžīgā aperitīva, dzirkstošā vīna un minerālūdens sajaukuma pavadībā. Kā tas sākās, es nevaru atcerēties. Varbūt man patika dzēriena garša. Varbūt tas bija krāsas dēļ – krāsaina mirguļošana, kas nebija pārāk uzbāzīga vai snobiska, bet pietiekami kičīga un stilīga. Alkohols dzērienā nekad nebelza kā āmurs, bet atslābināja muskuļus un sniedza smagu, netraucētu miegu naktī.
Bet nu jau ilgu laiku man vairs nepatīk Aperol Spritz garša. Tas ir vienlaikus pārāk salds un pliekans. Tā krāsa ir kļuvusi apnicīga un iepazīšanās un sarunas, ko tas palīdz radīt, vairs nav īpašas, jo tagad to dzer visi. Dzēriena sajaukšana ir garlaicīga un neinteresanta, sastāvdaļas un proporcijas nekad nemainās, un tā pagatavošanā nav atstāta nekāda vieta iztēlei – viens un tas pats maisījums tiek atkārtots, nemainīgs no reizes uz reizi.
Tomēr, kad pienāk brīdis, es lūdzu bārmenim vai kādam draugam pagatavot man Aperol Spritz. Un tad es sēžu uz balkona kaut kur priekšpilsētā, koķetējot ar glāzi oranža šķidruma rokā. Vakari ir silti un atgādina man par daudziem citiem siltiem vakariem kaut kad agrāk.
Dažreiz līst. Es sajaucu kristāldzidro kokteili, kas izrotāts ar apelsīna šķēli, un iemalkoju. Tad vēroju, kā atkailinātie ledus gabaliņi lēni, bet nenovēršami kūst.”
(Marts Kangro)

Igauņu horeogrāfa un režisora Marta Kangro jaunā solo izrāde ir par atcerēšanos un atmiņu zudumu, kas vienmēr iet roku rokā. Ko mēs izlemjam atcerēties un ko aizmirst? Vai mēs esam tas, ko atceramies, vai tas, ko izvēlamies neatcerēties? Vai eksistē vēsturiskā atmiņa? Un sociālā? Kas galu galā ir tas, kas kaut ko atceras? Ko stāsta šis ieskrambājums? Šī smarža? Šis bumbas sprādziena caurums?

Marts Kangro (1974) ir horeogrāfs, dejotājs un režisors, kuru interesē eksitenciālas situācijas uz skatuves un cilvēka ķermeņa nozīme teātra telpā. Marts ir veidojis vairākus solo darbus, kā arī sadarbojies ar mūziķiem un strādājis kā režisors ar citiem māksliniekiem teātros Kanuti Gildi Saal, NO99 un Von Krahl Tallinā un Nāciju teātrī Maskavā. Viņa darbi ir izrādīti vairākos starptautiskos festivālos. 2009. gadā Marts Kangro viesojās Rīgā festivālā Homo Novus ar solo izrādi “Can’t Get No / Satisfaction”, bet 2018. gadā – ar izrādi “Darbnīca”, kas veidota kopā ar Juhanu Ulfsaku un Ēro Epneru. Kangro šķietami vienkāršajiem darbiem raksturīga daudzslāņainība un interese par atklātu komunikāciju ar skatītāju.

Informācija par laikmetīgo izrāžu ciklu “Pārmija” “Hanzas perona” mājas lapā un facebook lapā



Atpakaļ