|
|
Romeo Kasteluči izrādes "Elle" videoversija Spīķeros |
|
Piektdien 5. jūnijā sadarbībā ar Laikmetīgās mākslas muzeja projektu kim? sākam jaunu projektu - laikmetīgā teātra režisoru un horeogrāfu izrāžu demonstrēšanu video formātā. Sāksim ar slavenā itāļa Romeo Kasteluči jaunākās izrādes "Elle" filmas seansu 5. jūnijā un turpināsim regulāri, apmēram reizi mēnesī. |
|
|
Piektdien 5.jūnijā plkst. 19:00 kim? telpās Spīķeru kvartālā Maskavas ielā 12/1 Romeo Kasteluči un Socìetas Raffaello Sanzio ELLE (2008) Trešā daļa no triloģijas „Dievišķā komēdija”. Izrādes iedvesmas avots – Dantes „Dievišķā komēdija” Ieraksta režisors Dons Kents Izrādes ieraksts tapis Aviņonas Teātra festivālā 2008. gada jūlijā grandiozajā Palais des Papes pagalmā 1h36, bez teksta, bezmaksas ieeja
“Elle” ir triloģijas “Dievišķā komēdija” daļa, ko Romeo Kasteluči iestudēja 2008. gadā pēc Aviņonas teātra festivāla pasūtījuma. „Elle” ir piemineklis sāpēm. Viens pats uz milzīgas tukšas skatuves, vai, tieši otrādi, pūļa aplenkts un pasaules kņadas konfrontēts, vientuļais mākslinieks cieš, zaudējuma pieredzes mulsināts. Ar savu neatkārtojamo vizualitāti un telpas izjūtu Kasteluči rada pasauli, kas līdzinās baisam un tajā pat laikā pievilcīgam murgam. Dantes „Elle” stāsta par cīņu starp debesīm un elli, Dievu un velnu, dzīvo un mirušo. Kasteluči stāsta centrā ir jautājums par cilvēces nākotni.
Romeo Kasteluči (Romeo Castellucci, 1960) ir itāļu rakstnieks, režisors, scenogrāfs, gaismu, skaņas un kostīmu mākslinieks. Kopā ar kompāniju Socìetas Raffaello Sanzio jeb Svētā Rafaēla sabiedrību Kasteluči ir radījis izrādes, instalācijas, filmas un koncertus, kas uzrunā emocionāli, nevis intelektuāli, un tiek pieskaitīti radikālākajai un pretrunīgākajai gadsimtu mijas mākslas praksei. Pēc vairāk nekā divdesmit gadu nerimstošiem meklējumiem Romeo Kasteluči ir radījis jaunu skatuves valodu, kas apšauba teātri, kura pamatā primāri ir literārais teksts. Viņš uzskata, ka teātris ir absolūtā māksla, kam jāspēj ielauzties cilvēka apziņā (vai zemapziņā) caur visām maņām un uztveres kanāliem. Līdz ar to Socìetas Raffaello Sanzio iestudējumi ir ļoti kompleksi un vizuāli bagāti. To estētikai raksturīga nostalģiska pievilcība, kas atspoguļo gan rituālu nežēlību, gan svētumu, un rada gluži netveramu satraukumu, kāds, iespējams, pārņemtu tad, ja mums izdotos ielūkoties cilvēces zemapziņas dziļumos.
Filmu piedāvā Latvijas Jaunā teātra institūts sadarbībā ar kim? un TV ARTE |
|
|
Atgriezties |
|
|
|
|
|
Komentāri |
|
|
|
|