LJTI rīkotais seminārs par auditorijas piesaisti notika Rīgā, 2005. gada 1. - 3. aprīlī.
Dalībnieki (2 grupas) 1) Latvijas repertuāra teātru un kultūras iestāžu mārketinga menedžeri un administratori - 15 dalībnieki, kuru vidū bija pārstāvēti visi Latvijas repertuāru teātri 2) neatkarīgu mākslas un kultūras organizāciju menedžeri no Baltijas valstīm - 18 dalībnieki (11 no Latvijas, 3 no Lietuvas, 4 no Igaunijas). Pasniedzēji Semināru vadīja pieaicināta speciālistu komanda - pieredzējis lektors no Rietumeiropas, veiksmīga kultūras procesu menedžere no Austrumeiropas un Latvijas biznesa mārketinga speciālists. Viņu zināšanas un pieredze deva iespēju apskatīt semināra tēmu no dažādiem aspektiem. Endrjū Makintairs (Anglija) ir viens no vadošajiem pasniedzējiem mākslas mārketinga jomā Anglijā, lasījis lekcijas un vadījis seminārus par auditorijas piesaisti ne tikai mākslas organizācijās, augstskolās un valsts iestādēs Anglijā, bet arī ieguvis plašu starptautisku pieredzi vairākās valstīs, tai skaitā Austrumeiropā (Rumānijā, Lietuvā u.c). Desislava Gavrilova (Bulgārija) ir kultūras un diskusiju centra "Red House" vadītāja Sofijā. "Red House" programmā ir plašs Bulgārijas neatkarīgo trupu izrāžu spektrs, kino, izstādes, viesizrādes, dažādu mākslu festivāli, publiskas diskusijas par sabiedriski un politiski nozīmīgām tēmām. Organizācija ir dibināta pirms dažiem gadiem un īsā laikā intensīvi strādājot ar potenciālo auditoriju, ieguvusi pastāvīgus apmeklētājus, kuru skaits turpina pieaugt. Ivo Valdovskis (Latvija) ir mārketinga un reklāmas aģentūras :DOMINO: viens no dibinātājiem un stratēģiskās plānošanas direktors. :DOMINO: ir pazīstami ar saviem radošajiem risinājumiem un stratēģisko kampaņu izstrādi, kas īsā laikā nodrošināja aģentūrai vērā ņemamu atzinību (reklāmas festivāla Golden Hammer balva, laikraksta Diena reklāmas balva, Rīgas Laiks 3.paaudzes reklāma) Semināra norise un tēmas Seminārs turpināja Latvijas Jaunā teātra institūta un Theorem aizsākto starptautiski nozīmīgu izglītojošu un radošu semināru ciklu, kas veicina kultūras jomas speciālistu attīstību un kvalifikācijas celšanu Latvijā, aptverot tēmu un jautājumu loku, kuru profesionāla apguve pie mums pagaidām nav iespējama. Seminārs pirmo reizi pievērsa uzmanību auditorijas piesaistei kā būtiskam aspektam kultūras organizāciju darbā, iepazīstināja ar šī jautājuma problemātiku un pamatstratēģijām. 3 dienu laikā notika intensīvs darbs 2 dalībnieku grupās - lekcijas, individuālais darbs, diskusijas, kuru mērķis bija sniegt kultūras menedžeriem izpratni un praktiskas zināšanas par auditoriju piesaisti, ko pielietot ikdienas darbā. Apskatīto jautājumu loks aptvēra publikas motivācijas analīzi, lojalitātes veicināšanu, tiešā mārketinga principu izmatošanu dažāda mēroga pasākumiem un pārliecinoša teksta veidošanu. Seminārā tika apskatīti vairāki veiksmīgi un neveiksmīgi piemēri darbā ar auditoriju. Dalībnieki dalījās savā līdzšinējā pieredzē, kā arī patstāvīgi izstrādāja jaunu auditorijas uzrunas veidu, ņemot vērā seminārā apgūtās zināšanas. |