Biļetes Ls 7 un Ls 5 (skolniekiem, studentiem un pensionāriem) Biļešu Servisa kasēs / www.bilesuserviss.lv Rezervācija pa tālruni 7212622 līdz 2006. gada 3. novembrim
Izbraukšana no Andrejsalas Tirgus laukuma, Andrejostas iela 4 (ieeja no Eksporta ielas) Latviešu, krievu un angļu valodā Izrāde ilgst 2 stundas bez pārtraukuma
Uzmanību! Izrāde notiek slēgtās teritorijās, tādēļ skatītājiem jāņem līdzi personu apliecinošs dokuments. Piedalās šoferi Ventzislavs Borisovs un Nedjalko Nedjalkovs no Bulgārijas, dziedātāja Ludmila Ignatova no Latvijas Autors un režisors Stefans Kegi (Stefan Kaegi) Otrais režisors Jorgs Karenbauers Video: Jorgs Karenbauers un Vladimirs Millers Skaņa: Niki Nēke un Margarits Aleksijevs Mākslinieciski tehniskais atbalsts: Notkers Šveikhards Cargo Sofia - Rīga asistente Agnese Bite Administratore Betina Land Producenti: Gētes institūts - Sofija un Hebbel-am-Ufer teātris Berlīnē Kopproducenti: Theater Basel, PACT Zollverein Essen, Le-Maillon Strasbourg un ES programmas Kultūra 2000 atbalstītā asociācija THEOREM Atbalsta: Dienvidaustrumeiropas Stabilitātes Pakts, Šveices Kultūras fonds Pro Helvetia, Bundeszentrale fur politishce Bildung, Forum Goethe - Institut, Valsts Kultūrkapitāla fonds, Rīgas domes Kultūras departaments, Rīgas Brīvostas pārvalde, Jaunrīgas attīstības aģentūra, Galerija Centrs, Diena, Rīgas Laiks, Studija, Delfi www.rimini-protokoll.de - Ko tu ņem līdzi braucienā? - Mana sieva sagatavo grilētus cāļus. Man vienmēr ir līdzi nazis. Senāk bija liels, tagad mazāks. Vienmēr kāda šņabja pudele. Un vēl es ņemu līdzi Jaunavas Marijas ikonu. Tā par savu ikdienu uz lielceļiem izrādē Cargo Sofia stāsta bulgāru tālbraucējs Ventzislavs Borisovs. Uz priekšējā stikla uzrakstīts viņa vārds. Viņš sēž divus metrus virs ielas līmeņa, ir redzējis visas Eiropas valstis, bet tā īsti nav iepazinis nevienu no tām. Reģionālās atšķirības viņš ievēro ātrās apkalpošanas restorānos un ceļmalas tualetēs. Eiropas austrumiem viņš piegādā džinsus un pornožurnālus, bet rietumiem - bulgāru tēju un poļu dārzeņus. Tālbraucēji ir pēdējie lielceļu nomadi, kas dzīvo un strādā sešos mobilos kvadrātmetros 40-tonnīgas kravas priekšgalā, un tieši tādēļ tie ir piesaistījuši šveiciešu mākslinieka Stefana Kegi uzmanību. Stefans Kegi šogad ir pasaules teātra topā pateicoties savam jaunākajam projektam Cargo Sofia, kas jau apceļojis pusi Eiropas un viesojies prestižajā Aviņonas festivālā Francijā. Novembrī šī unikālā izrāde ieradīsies pie mums. Skatītāji sakāps par teātra zāli pārveidotā smagajā mašīnā un dosies nepilnu divu stundu braucienā pa Rīgu, uzzinot patiesus, dziļi personiskus stāstus par divu bulgāru tālbraucēju šoferu dzīvi un atklājot mūsu pilsētu pavisam savādāku nekā ierasts. Foto no izrādes Cargo Sofia - Avignon, 2006. gada jūlijs Foto: Christophe Raynaud de Lage Stefans Kegi ir vācu / šveiciešu režisoru apvienības Rimini Protokoll dibinātājs un dalībnieks. Šī grupa jau reiz ir viesojusies Rīgā, kad speciāli Jaunā teātra festivālam HOMO NOVUS 2005 radīja dokumentālā teātra izrādi Cameriga. Stefans Kegi (1972) ir studējis vizuālo mākslu Cīrihē un teātrī Gīsenes Teātra institūtā Vācijā. Viņš ir strādājis ar vietējiem iedzīvotājiem un māksliniekiem Argentīnā, Brazīlijā, Latvijā, Šveicē un Polijā un piedāvājis skatītājiem motociklu tūres, atjautības uzdevumus, mājdzīvnieku ceremonijas un ceļojumus autobusā. 2005. gadā Kegi Bāzeles teātrī radīja izrādi Mnemopark, kas saņēma Festival Politik im freien Theater balvu. Stefans Kegi par projektu Cargo Sofia Specializētie tālbraucēju žurnāli un dziesmas gloroficē tālbraucējus šoferus par lielceļu kovbojiem. Minhenes Ceļu drošības institūta statistika liecina, ka drošības jostas lieto mazāk neķā 25% tālbraucēju. Saskaņā ar jaunākajiem ADAC pārskatiem, Vācijā ik gadu 350 cilvēki tiek ievainoti un 20 iet bojā avārijās, kurās ir iesaistītas kravas mašīnas. Laiks ir nauda. Papīrs, gaļa, metāla caurules - ikvienu kravu dzen termiņš. Pasūtītājs pasūta tikai tad, kad viņam ir vajadzīga prece. Lielceļi šodien ir kļuvuši par Eiropas lielāko noliktavu. Līdz 2015. gadam kravas auto satiksme palielināsies par 60 procentiem un Eiropas tirgus dalībnieku skaits sasniegs 540 miljonus. Šinī telpā notiks brīva preču plūsma, ko pārvadās mašīnas, kuģi un vilcieni. Ceļu kartes aizvietos GPS sistēmas, un kas zina, tālbraucējus, iespējams, aizvietos autopiloti, kas automātiski ievēros drošu distanci. Cargo Sofia ir dzīvs, telpisks modelis. Site-specific izrāde dažādām Eiropas robežpilsētām. Pārbūvēta bulgāru kravas mašīna, kas preču vietā ved stāstus. Radošajai komandai, kas sastāv no diviem šoferiem un diviem māksliniekiem, tā ir mobilā māja un "logs" uz viņu ceļotāju dzīvi. Mašīnai ir trīs funkcijas: - Naktīs tajā var izguldīt 4 - 5 iemītniekus. Tajā iebūvētā virtuve, gultas un galds ļauj justies kā mājās ikvienā stāvvietā. - Vakaros mašīna pārvēršas ar skaņu un gaismu aprīkotā skatītāju zālē ar milzīgu logu vienā no kravas nodalījuma sāniem. Tur, kur senāk bija sakrautas preces, tagad sēž skatītāji un nolūkojas savā pilsētā no gluži jaunas perspektīvas. Mašīna kļūst par observatoriju, teātra zondi, kustīgu tālskati, kas pavērsts pret pilsētu kā mikroskops. - Pa dienu mašīna ir mobils arhīvs, kurā apkopota informācija par Eiropas transporta sistēmu. Pieredze, ko projekta autori un dalībnieki ir guvuši savos ceļojumos, tiek rūpīgi uzglabāta atvilknēs, dienasgrāmatās, video un audio ierakstos: viena muitas kontrole pēc otras, viens motelis pēc otra, viena izrāde pēc otras. Šis arhīvs ir jaunas iedvesmas avots katrai nākošajai izrādei, kas vienmēr atšķiras no iepriekšējās. Cargo Sofia tūre 2006/2007 Maijs / Cargo Sofia - Bāzele Jūnijs / Cargo Sofia - Berlīne, Cargo Sofia - Esene Jūlijs / Cargo Sofia - Aviņona Augusts / Cargo Sofia - Ļubļana Septembris / Cargo Sofia - Varšava, Cargo Sofia - Zagreba, Cargo Sofia - Belgrada Oktobris / Cargo Sofia - Sofija Novembris / Cargo Sofia - Rīga, Cargo Sofia - Frankfurte Decembris / Cargo Sofia - Vīne Februāris 2007 / Cargo Sofia - Strasbūra |