|
|
P.A.R.T.S. studentu radošā darbnīca un izrādes Rīgā |
|
10. un 11. maijā Zirgu pastā notika pasaulē atzītās deju skolas P.A.R.T.S. studentu izrāžu vakari, kas noslēdza meistarklašu un radošo darbnīcu programmu, kurā P.A.R.T.S. studenti strādāja ar latviešu jaunajiem dejas profesionāļiem un studentiem. |
|
|
Skatītājiem tā bija iespēja gan iepazīties ar slavenās P.A.R.T.S. skolas rokrakstu, kuru nosaka skolas dibinātājas, leģendārās flāmu horeogrāfes Annas Terēzas de Kērsmakeres (Anne Terese De Keersmaeker) kustību stils, gan arī redzēt trīs jaunu, daudzsološu mākslinieku individuālos meklējumus.
Tā bija pirmā reize, kad Rīgā ar plašāku programmu viesojās pārstāvji no P.A.R.T.S. Šī starptautiskā skola, kas atrodas Briselē un tika izveidota 1995. gadā kā Annas Terēzes de Kērsmakeres kompānijas Rosas un Beļģijas Nacionālās operas La Monnaie māksliniecisks projekts, profesionālajā vidē ir atzīta par vienu no vadošajiem un ietekmīgākajiem laikmetīgās dejas attīstības centriem. Skola piesaista jaunos talantus no visas pasaules un apmācības procesā vienlīdz lielu uzmanību pievērš gan virtuozai dejas tehnikai, gan studentu kritiskās domāšanas attīstīšanai. Šie faktori, kā arī izcilais pasniedzēju sastāvs, lielā mērā ietekmē un nosaka P.A.R.T.S. jauno mākslinieku spilgtās individualitātes.
P.A.R.T.S. skolu Rīgā pārstāvēja Keitija Vikersa, Bendžamins van Būrens (abi no ASV) un Krišjānis Sants, kuri visi ir vecākā kursa studenti jeb tā sauktā Generation X (10. paaudze). Krišjānis Sants, kurš dejas izglītību ieguva Latvijas Kultūras Akadēmijas (LKA) Laikmetīgās dejas horeogrāfijas apakšprogrammā, ir pirmais latviešu students P.A.R.T.S. skolā un paralēli studijām Briselē aktīvi uztur saikni ar profesionālo vidi Latvijā un ir vairākkārt pasniedzis meistarklases LKA studentiem.
10. un 11. maija izrāžu vakaru programma Latvijas Kultūras Akadēmijas Zirgu pastā (Dzirnavu ielā 46):
„Veltījums tai dejai” (Ode To That Dance)
Keitijas Vikersas solo atsaucas uz kādu dejas nesenā vēsturē ļoti slavenu darbu un uzdod jautājumu par vēsturiskā mantojuma nozīmi, autortiesību konfliktu un dokumentāciju nākotnes vārdā.
„Gaidīšanas zona” (Zone D’attant)
Bena van Būrena solo ir daļēji autobiogrāfisks darbs, kas veltīts viņa mātei, bet vienlaikus tas ir performatīvs notikums – viegls, impulsīvs un kustīgs kā pats tā autors.
„Ornaments v 1.0” (lekcija-demonstrācija) un "Apļa duets" (video)
“Ornaments” ir projektu sērija, pie kuras Krišjānis Sants turpina strādāt jau gandrīz gadu: „Šis ir mans personiskais pētījums par latviešu rakstiem un senajām tradīcijām un mēģinājums atrasto pārcelt savā laikmetīgās dejas valodā. Veids kā tiek celotas jostas vai izrakstītas zīmes, kuru daudzās nozīmes sen jau zudušas un nu vairs tikai nojaušamas, man liek pastiprināti skatīties uz rakstu un tradīciju matemātiskajiem un kompozicionālajiem aspektiem. Turklāt, visam klāt nāk jautājums bez atbildes, kā tas viss var palīdzēt mums šodien, 21. gadsimta pasaulē, saprotot, ka arī pagātni mēs redzam ar šodienas acīm?”
„Svētpavasaris”
Trīs dienu radošas darbnīcas rezultāts, kurā Bedžamins van Būrens un Krišjānis Sants strādās ar desmit jauniem latviešu horeogrāfiem, katras dienas noslēgumā attīstot kopīgu interpretāciju par Igora Stravinska darba „Svētpavasaris” tēmu.
Izrāžu norisi atbalstīja Latvijas Kultūras akadēmija, ASV vēstniecība Latvijā un VKKF. |
|
|
Atgriezties |
|
|
|