Foto © Phile Deprez

Sestdiena, 20. septembris
Jaunā Rīgas teātra Lielā zāle
Lāčplēša iela 25
19:00
Flāmu valodā (ar tulkojumu angļu valodā)
Izrādes ilgums: 1h 10 min.
Biļešu cenas: 3; 4; 5 Ls

Jose de Paus
„üBUNG”
Buržuāzijas nemirstības recepte

Teātris “Victoria”, Beļģija

Idejas autori: Jose de Paus (Josse de Pauw) un Kuno Gisens (Koen Gisen)
Režisors un scenārija autors: Jose de Paus
Režisora asistenti: Katrīna Verlende (Katrin Verlende) (skatuve), Kuno Gisens (filma)
Scenogrāfija un kostīmi: PYNOO

Filmas grupa: Rubens Impenss (Ruben Impens), Robijs Buā (Robbie Boi), Kurts Verlērs (Kurt Verleure), Jans de Kostērs (Jan de Coster), Gērts Bovē (Geert Bové)

Ar Flāmu Valdības atbalstu

Skaņa izrādei: Edijs Latins (Eddie Latine)
Mūzika: Georgs van Dams (George van Dam)
Skaņu režija: Gerogs van Dams & Kurts Verlērs
Producents: Pats de Vits (Pat de Wit)

Foto © Phile Deprez

Aktieri filmā: Jose de Paus, Karlijs Veiss (Carly Wijs), Dirks Roftofts (Dirk Roofthooft), Līsa Pauelsa (Lies Pauwels), Bernards van Ēghems (Bernard van Eeghem), Georgs van Dams

Aktieri uz skatuves: Basils Bogartss (Basiel Bogaerts), Romī Baljona (Romy Bollion), Luīze Karpentjē (Louise Carpentier), Dmitrijs Dauenss (Dimitri Dauwens), Stefans de Rike (Stefaan de Rycke), Jaspers Sturtevāgens (Jasper Sturtewagen)

Līdzproducents: Het Net (Brige)

Pirmizrāde: 2001. gada maijā
Izrāde atzīta par labāko flāmu un holandiešu izrādi 2001. gadā.

“Cik kluss rīts. Un kas par jezgu pagājušo nakti. (Ria smejas). Visi ir nelaimīgi. Mana māte teica, ka dzīvē mēs visi slēpjam asaras, dusmas, vilšanās. Un tad kādā brīdī, pateicoties alkoholam, visi šie nieki, kuru dēļ esam nelaimīgi, atklājas... Varbūt vajag, lai tā notiktu.” (No izrādes)

Foto © Phile Deprez

“üBUNG” nozīmē vingrinājums. Flāmu teātra vadošais aktieris, režisors un rakstnieks Jose de Paus ir uzrakstījis lugu sešiem bērniem. Viņi skatās melnbaltu filmu, kas ir uzņemta greznā savrupmājā un rāda tā saucamās augstākās sabiedrības vakariņas. Roberts un Rolanda ir uzaicinājuši ciemos draugus, bet gaisotne nez kādēļ ir saspringta un samākslota. Lai spētu sarunāties, viņi iedzer. Vakariņas pārvēršas murgā, kad alkohola iespaidā viesi kļūst atklāti. Notikumu attīstība tiek rādīta uz kino ekrāna. Skaņa ir izslēgta. Skatuves priekšplānā atrodas seši bērni, ģērbti tieši tā, kā pieaugušie fonā redzamajā filmā. Viņi precīzi atdarina pieaugušo sarunas un kustības. Izskatās, ka bērni mācās, bet ko? Vai viņi vingrinās savai “lielajai dzīvei” vai tikai parodē uz ekrāna redzamos cilvēkus?

“Bērniem patīk imitēt pieaugušos, viņi to dara brīvi un nepiespiesti. “üBUNG” mērķis nav nosodīt pieaugušo dzīvesveidu, bet gan rādīt bērnu baiso interpretāciju par mūsu dzīvi”, saka režisors.
“üBUNG” ir eksperiments, kas integrē skaņu, kustību un vizuālo mākslu, teātri un kino, pieaugušos un bērnus.

Režisors
Jose de Paus (1952) ir aktieris, teātra un kino režisors, rakstnieks. Studējis Briseles Karaliskajā Konservatorijā, piedalījies teātra trupas Radeis un mākslinieku apvienības Schaamte dibināšanā. Kopš tā laika Paus ir sadarbojies ar daudziem izciliem flāmu aktieriem, māksliniekiem, teātra un kino režisoriem un komponistiem. Kopš 1999. gada režisors darbojas teātrī “Victoria” Ģentē, regulāri piedalās televīzijas projektos un filmās. 2000. gadā viņš tika apbalvots ar Océ balvu par ievērojamiem sasniegumiem mākslā. Kopš 2000. gada jūlija ir Het Net (Brige) mākslinieciskais vadītājs. Grāmatā Werk Paus iepazīstina ar savu dzīvi un darbu.

Saites
Teātra “Victoria” mājas lapa www.victoria.be

Atsauksmes

“Bērni vēro, uzsūc un atdarina visu, ko pieaugušie ir pieraduši darīt ikdienā. Šis stāsts nemanāmi nojauc vecuma barjeru un mēs esam spiesti secināt, ka bērni un pieaugušie rīkojas vienādi.”

Carel Alphenaar, Het Volkskrant Magazine, 12.05.2001

 

“Kino montāžas triku, tuvplānu un dzīvo ķermeņu teatrālo kustību dinamiskais kontrasts atgādina Vūstera grupu. Šī ir nevis izsmiešana, bet gan veiksmīgs mēģinājums atklāt jaunu pieeju melodrāmai. Starp bērnu skaidrajām balsīm uz skatuves un zemiskā uzliesmojumiem filmā jūtama skaudra bezcerība.”

Jean-Louis Perrier, Le Monde, 10.05.2001

 

“Ģentes fenomens “Victoria” nepakļaujas teātra standarta definīcijai: tā nav kompānija un tas ir kas vairāk nekā vieta. “Victoria” ir nebijušu paņēmienu, svaigu rezultātu un eksperimentu laboratorija. Tā ir atvērta telpa, kur sastopama pārdroša zinātkāre, izmēģinājumi, specifiskas izrādes.”

Dragan Klaic, Theatre (Yale, USA), maijs 2002

 

Pielikumā:
Recenzijas presē

atpakaļ