Baiba Tjarve |
Pirmā Homo Novus būtiskākais ieguvums - viena vecuma un kopējas novirzes (teātra studēšana) jaunu cilvēku satikšanās un iepazīšanās.Tagad saprotu pavisam skaidri - Daugavpils teātrim un jaunajiem cilvēkiem tur un tad nebija nākotnes. Pareizs bija mūsu lēmums visiem kopā aiziet. Mums likās - kādreiz tomēr būs Ir jau 1999. gada
nogale. Bet joprojām nav pastāvīga valsts atbalsta un kritēriju laboratorijas
meklējumiem teātrī, eksperimentiem, pētījumiem, teātra valodas attīstīšanai,
starptautiskiem projektiem, festivāliem. Mums - tiem, kas izveidoja Latvijas
Jaunā teātra institūtu un kas turpina Homo Novus tradīcijas - klāt nākusi
vairāku gadu pieredze, zināšanas, starptautiski kontakti un kolēģu atbalsts.
Donkihotiskais trakums liek domāt, ka pašlaik ir vērts mēģināt palikt,
nevis aiziet. Iespaidi. Vienas nedēļas festivāls var aizstāt recenziju un žurnālu lasīšanu, mēģinot notvert pēdējo divu gadu nozīmīgākās Latvijas teātru izrādes. Tieši tāpat tas piedāvā salīdzinājumu ar igauņu, lietuviešu, albāņu, krievu, somu teātru pieeju, vīzijām, aktierspēli, režiju. Ko lietuviešu teātra režisors Oskars Koršunovs domā par latviešu režisoru Viesturu Kairišu? Ko somu aktrises domā par albāņu aktieriem? Kāda jēga, pēc krievu teātra zinātnieku domām, ir teātra kritikai? - Atnāc un pajautā. Pārmaiņas. Vai tādas Latvijas teātra dzīvē ir nepieciešamas? Ja jā, tad - kas un kā būtu jāmaina? Homo Novus un JTI komanda taujā, gan uzrādot, kādas tendences ir ārzemju un latviešu teātrī, gan diskutējot par kultūrpolitikas jautājumiem. Vairāku dienu seminārs par teātru finansēšanas kritērijiem Baltijas valstīs (to organizē JRT sadarbībā ar Intercult no Zviedrijas un JTI); diskusija par nevalstisko organizāciju lomu kultūrā; starptautisku festivālu lomas apzināšanās - tāda izskatās Homo Novus kultūrpolitiskā sadaļa. Kādai jābūt kopējai sistēmai un teātra dzīves organizācijai Latvijā, lai starptautiski sadarbības projekti, teātra valodas meklējumi, festivāli, jauni cilvēki, izlēcēji jeb homo novus Latvijā nebūtu lieki? Lai tie nebūtu tikai uz brīdi pieciesti, bet taptu par palicējiem? Kādai jābūt kopējai sistēmai un teātra dzīves organizācijai Latvijā, lai starptautiski sadarbības projekti, teātra valodas meklējumi, festivāli, jauni cilvēki, izlēcēji jeb homo novus Latvijā nebūtu lieki? Lai tie nebūtu tikai uz brīdi pieciesti, bet taptu par palicējiem? |
atpakaļ |