Džonatans Barouzs: “Politika” un “52 portreti” Rīgā 15. februārī



Džonatans Barouzs (Londona)
Lekcija “Politika” / videofilma ” 52 porterti”
Sestdien 15. februārī plkst. 19.00 LKA Teātra mājā Zirgu pasts, Dzirnavu ielā 46
Angļu valodā
Ilgums 1h30

Biļetes varēs iegādāties pirms pasākuma pie ieejas, cena 5 eiro. Samaksa skaidrā naudā.

Performatīvajā lekcijā “Politika” Barouzs reflektē par laikmetīgās dejas un politikas saistību un uzdod būtiskus jautājumus par dejotāju bieži piesaukto brīvības sajūtu dejojot, ekonomisko spiedienu, atteikšanos padoties apkārtējām prasībām un galu galā – dejas vērtību un jēgu šodien, atsaucoties uz bieži lietotu izteikumu, ka “dejas jēga ir tajā, ka tai nav jēgas”.
Barouza lekcijas ir īpašs performatīvs žanrs, mikro-notikums, kas liek savādāk palūkoties uz lekcijas formātu. Lai gan “Politika” ietver atsauces no dejas vides, tā runā par jebkura neatkarīga mākslinieka izvēlēm.

“52 porterti” ir īsfilmu izlase no tāda paša nosaukuma projekta, kurā 52 dažādi dejas mākslinieki tika uzaicināti radīt īsu personisku žestu deju, sēžot pie galda un iztiekot bez jebkādiem atribūtiem. Visas epizodes tika nofilmētas, bet mākslinieku biogrāfijas un stāsti – iedziedāti, radot katram individuālu skaņu celiņu. Šo projektu Barouzs veidoja kopā ar izcilu komandu – foto un videomākslinieku Hugo Glendinningu, komponistiem un izpildītājiem Mateo un Frančesku Fardžioniem 2016. gadā, katru nedēļu gada garumā publicējot projekta mājas lapā vienu jaunu dejas īsfilmiņu. “52 portreti” ir cilvēciska, asprātīga un aizkustinoša mīlas dziesma dejas žanram, kas pilnībā izmaina priekšstatus par dejotāja tēlu.

Džonatans Barouzs (Jonathan Burrows) ir britu horeogrāfs, dejotājs, pedagogs un aktīvists, kura darbus raksturo inteliģence, humors un muzikalitāte. Sācis kā Karaliskā Baleta solists, vēlāk Barouzs nodibināja pats savu kompāniju un pilnībā pievērsās laikmetīgajai dejai. 2001. gadā viņš kopā ar režisoru Janu Ritsemā radīja izrādi “Weak Dance Strong Questions”, kas ir kļuvusi par vienu no t.s. konceptuālā dejas virziena būtiskākajiem darbiem. Starptautiski plaši pazīstams Barouzs kļuva ar duetu sēriju, ko kopš 2002. gada veido kopā ar komponistu Mateo Fardžionu. Izrāžu “Both Sitting Duet” ,  “Speaking Dance”, ” Cheap Lecture”, “The Cow Piece”, ” Body Not Fit For Purpose” u.c. pamatā ir ritmiskās struktūrās un savstarpējā sapratnē balstīta abu autoru bezvārdu komunikācija, kas ir virtuoza, nepretencioza un valdzina ar humoru un atvērtību pret skatītājiem.  Barouzs un Fardžions ir viesojušies Rīgā 2007. gada festivālā Homo Novus.

Barouzs veido arī solo izrādes un sadarbojas ar citiem māksliniekiem. Viņš ir vieslektors P.A.R.T.S. skolā Briselē, universitātēs Londonā, Berlīnē, Hamburgā, Gīsenē un mākslas akadēmijā Ģentē.

Barouzs ir grāmatas “A Choreographer’s Handbook” (pieejama LJTI bibliotekā) autors. Tā ir tulkota vairākās valodās un tāpat kā Barouza skatuves darbi un lekcijas ir minimālistisks, bet saturiski ietilpīgs, inteliģenta humora un viegluma caurausts darbs.

Vairāk par Džonatanu Barouzu:
www.jonathanburrows.info
52portraits.co.uk

Rīgā Džonatans Barouzs uzturas kā viesmākslinieks LJTI projektā “Kopīga telpa, kopīgs laiks” 14.-16. februārī, kura uzmanības centrā ir dažādu paaudžu Latvijas laikmetīgās dejas mākslinieku tikšanās un kopienas idejas.

Atbalsta Valsts kultūrkapitāla fonds un Latvijas Kultūras akadēmija.

Foto no projekta “52 portreti” (Džonatans Barouzs, Frančeska un Mateo Fardžioni), foto: Hugo Glendinnings.



Atpakaļ